[Pályázatok] Szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások infrastrukturális fejlesztése a komplex programmal kezelendő leghátrányosabb helyzetű kistérségekben / DDOP-2009-3.1.3/E, ÉMOP-2009-4.2.1/C, ÉAOP-2009-4.1.3/C, DAOP-2009-4.1.3/D

palyazatok at lists.ghost.hu palyazatok at lists.ghost.hu
2009. Jún. 25., Cs, 15:34:37 CEST


Cím: Szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások
infrastrukturális fejlesztése a komplex programmal kezelendő
leghátrányosabb helyzetű kistérségekben / DDOP-2009-3.1.3/E,
ÉMOP-2009-4.2.1/C, ÉAOP-2009-4.1.3/C, DAOP-2009-4.1.3/D
Kiíró: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség
Határidő: Folyamatos
Pályázhat: 1. Helyi önkormányzatok, kisebbségi önkormányzatok (KSH 32),
illetve ezek társulásai (KSH 36)1
a. Az 1997. évi CXXXV. tv. 8. §-a alapján létrejött, nem jogi személyiségű
intézményfenntartói társulás esetén a társulási megállapodásban rögzített
székhely szerinti önkormányzat (gesztor), az 1997. évi CXXXV. tv. 9. §-a
alapján létrejött, nem jogi személyiségű intézményfenntartói társulás
esetén a tanácsi határozatban a társulás nevében, a társulás tagjai közül a
pályázat benyújtására kijelölt önkormányzat (KSH 321)
b. Jogi személyiséggel rendelkező, közös fenntartásra létrejött
önkormányzati társulások esetén maga a társulás (KSH 364), Többcélú
kistérségi társulás (KSH 366);
2. Jogi személyiségű nonprofit szervezetek, amelyek 2008. július 1. előtt
jöttek létre:
a. Egyesület (KSH 52)
b. Egyház (KSH 55)
c. Alapítvány (KSH 56)
d. Közhasznú társaságból átalakulással 2007. július 1-je után létrejött
közhasznú nonprofit gazdasági társaság
e. Nonprofit gazdasági társaságok
f. Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet (KSH 59)
-------------------------
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS ÉS ÚTMUTATÓ
                                     a
                      Dél-dunántúli Operatív Program
                   Észak-magyarországi Operatív Program
                      Észak-alföldi Operatív Program
                       Dél-alföldi Operatív Program
                          keretében meghirdetett
        Szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapellátások
       infrastrukturális fejlesztése a komplex programmal kezelendő
                  leghátrányosabb helyzetű kistérségekben
                                    c.
                           pályázati felhíváshoz
                                Kódszámok:
                             DDOP-2009-3.1.3/E
                             ÉMOP-2009-4.2.1/C
                             ÉAOP-2009-4.1.3/C
                             DAOP-2009-4.1.3/D

A. TÁMOGATÁS CÉLJA ÉS HÁTTERE
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy jelen kiírás keretében kizárólag olyan
pályázat nyújtható be, amely szerepel a kedvezményezett térségek
besorolásáról szóló 311/2007. (XI.17.) Korm. rendeletben nevesített,
komplex programmal segítendő leghátrányosabb helyzetű kistérségnek a
2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési
Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó
támogatások felhasználásának alapvető szabályairól és felelős
intézményeiről szóló 255/2006. (XII. 8.) Korm. rendelet 2. §-a (1)
bekezdésének u) pontja szerinti kistérségi programjában, és az abban
rögzített összeget nem meghaladó támogatási igénnyel került benyújtásra.
A1. Alapvető cél
A konstrukció célja a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló
311/2007. (XI.17.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében meghatározott
komplex programmal segítendő leghátrányosabb helyzetű kistérségekben a
szociális igazgatásról ás szociális ellátásokról szóló 1993. évi III.
törvényben (a továbbiakban: Szociális tv.) nevesített szociális
alapszolgáltatások (kivéve a tanya- és falugondnoki szolgálat), a gyermekek
védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben (a
továbbiakban: Gyermekvédelmi tv.) nevesített gyermekjóléti alapellátások
(kivéve az átmeneti ellátások) elérhetővé tétele a szolgáltatáshiányos
településeken élők számára, új szolgáltatások infrastruktúrájának
megteremtésével, új férőhelyek kialakításával és a már működő ellátások
infrastrukturális fejlesztésével.
A2. Részcélok
"A" alkomponens: A szociális alapszolgáltatásokhoz és gyermekjóléti
alapellátásokhoz való hozzáférés javítása és a szolgáltatások minőségének
fejlesztése (kivéve bölcsőde)
A komponens célja az 1993. évi III. törvényben (Szociális tv.) nevesített
szociális alapszolgáltatások (kivéve a tanya- és falugondnoki szolgálat),
az 1997. évi XXXI. törvényben (Gyermekvédelmi tv.) nevesített gyermekjóléti
alapellátások (kivéve az átmeneti ellátások és a bölcsődei ellátás)
elérhetővé tétele a szolgáltatáshiányos településeken élők számára, új
szolgáltatások infrastruktúrájának megteremtésével, és a már működő
ellátások infrastrukturális fejlesztésével.
A szociális törvényben nevesített szociális alapszolgáltatások és a
gyermekvédelmi törvényben nevesített gyermekjóléti alapellátások közül
jelen konstrukció keretében a következők fejlesztése támogatható:
- étkeztetés,
- házi segítségnyújtás,
- jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
- támogató szolgálat,
- közösségi ellátások,
- utcai szociális munka,
- családsegítő szolgáltatás,
- a Szociális törvény 65/F. §-ában meghatározott nappali ellátások,
- gyermekjóléti szolgáltatás, valamint gyermekjóléti szolgálat,
- valamint a gyermekek napközbeni ellátását szolgáló formák közül a
Gyermekvédelmi törvény 43. §-ában meghatározott családi napközi.
A nappali szociális ellátások (idősek, fogyatékos, hajléktalan,
szenvedélybeteg és pszichiátriai beteg személyek nappali ellátása)
fejlesztése esetén a cél a férőhelyek bővítése új intézmények
létesítésével, illetve a már működő szolgáltatások férőhelyeinek
bővítésével.
A gyermekek napközbeni ellátását szolgáló családi napközik esetében is a
kapacitásbővítés az elsődleges cél új intézmények létesítésével, az ehhez
szükséges eszközök beszerzésével, illetve a létesítéshez szükséges ingatlan
fejlesztésével, bővítésével.
"B" alkomponens: Bölcsődei ellátást nyújtó intézmények fejlesztése és
kapacitásának bővítése
A komponens célja az 1997. évi XXXI. törvény (Gyermekvédelmi törvény) által
nevesített gyermekjóléti alapellátások köréből a gyermekek napközbeni
ellátását szolgáló bölcsődék férőhelyeinek bővítése, új intézmények
létesítése és infrastrukturális feltételeinek javítása, a bölcsődei
szolgáltatások fejlesztése.
Kiemelt cél a bölcsődei férőhelyszám bővítése, ezért kizárólag
kapacitásbővítést eredményező fejlesztések támogathatóak.
Régió-specifikus részcél a Dél-dunántúli régió esetében:
További célterület az 1997. évi XXXI. törvény (Gyermekvédelmi törvény) 43.
§-ában nevesített családi napközik létesítése.
A3. Rendelkezésre álló forrás
OP A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló tervezett
keretösszeg:
"A" alkomponens "B" alkomponens
DAOP LHH 358 410 000 Ft
DDOP LHH 86 000 000 Ft
ÉAOP LHH 1 096 000 000 Ft
ÉMOP LHH 660 000 000 Ft
Jelen kiírás támogatási forrását az Európai Regionális Fejlesztési Alap és
a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.
A4. Támogatható pályázatok várható száma
OP A jelen felhívás keretében támogatott pályázatok várható száma:
"A" alkomponens "B" alkomponens
DAOP LHH 10
DDOP LHH - 4
ÉAOP LHH 16
ÉMOP LHH 11
B. PÁLYÁZÓK KÖRE
"A" alkomponens esetében a Szociális törvényben nevesített szociális
alapszolgáltatásokat (kivéve tanya- és falugondnoki szolgálat), illetve a
Gyermekvédelmi törvény szerinti gyermekjóléti alapellátásokat (kivéve
átmeneti ellátások és bölcsőde) nyújtó intézmények fenntartói, melyek
székhelye a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007. (XI.17.)
Kormányrendelet 2. számú mellékletében meghatározott Komplex programmal
segítendő leghátrányosabb helyzetű kistérségekben (33db) található).
Amennyiben a pályázó székhelye és a pályázat megvalósulásának helyszíne
eltérő, azok a jelen Pályázati Felhívás és Útmutató B. pontjában felsorolt
szervezetek pályázhatnak, akik projektjüket a kedvezményezett térségek
besorolásáról szóló 311/2007. (XI.17.) Kormányrendelet 2. számú
mellékletében meghatározott Komplex programmal segítendő leghátrányosabb
helyzetű kistérségekben (33db) kívánják megvalósítani.
"B" alkomponens esetében a bölcsődei ellátást nyújtó intézmények
fenntartói, melyek székhelye a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló
311/2007. (XI.17.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében meghatározott
komplex programmal segítendő 33 leghátrányosabb helyzetű kistérség
valamelyikében található.
Amennyiben a pályázó székhelye és a pályázat megvalósulásának helyszíne
eltérő, kizárólag azok a B. pontban felsorolt szervezetek pályázhatnak,
akik projektjüket a kedvezményezett térségek besorolásáról szóló 311/2007.
(XI.17.) Kormányrendelet 2. számú mellékletében meghatározott komplex
programmal segítendő 33 leghátrányosabb helyzetű kistérségekben kívánják
megvalósítani.
Jelen kiírás keretében konzorciumban történő pályázat benyújtására nincs
lehetőség. Az Általános Feltételek c. dokumentum B1. pontjában foglaltak
nem alkalmazandóak.
Mindkét alkomponensre vonatkozóan az alábbi szervezetek nyújthatnak be
pályázatot:
1. Helyi önkormányzatok, kisebbségi önkormányzatok (KSH 32), illetve ezek
társulásai (KSH 36)1
a. Az 1997. évi CXXXV. tv. 8. §-a alapján létrejött, nem jogi személyiségű
intézményfenntartói társulás esetén a társulási megállapodásban rögzített
székhely szerinti önkormányzat (gesztor), az 1997. évi CXXXV. tv. 9. §-a
alapján létrejött, nem jogi személyiségű intézményfenntartói társulás
esetén a tanácsi határozatban a társulás nevében, a társulás tagjai közül a
pályázat benyújtására kijelölt önkormányzat (KSH 321)
b. Jogi személyiséggel rendelkező, közös fenntartásra létrejött
önkormányzati társulások esetén maga a társulás (KSH 364), Többcélú
kistérségi társulás (KSH 366);
2. Jogi személyiségű nonprofit szervezetek, amelyek 2008. július 1. előtt
jöttek létre:
a. Egyesület (KSH 52)
b. Egyház (KSH 55)
c. Alapítvány (KSH 56)
d. Közhasznú társaságból átalakulással 2007. július 1-je után létrejött
közhasznú nonprofit gazdasági társaság
e. Nonprofit gazdasági társaságok
f. Egyéb, jogi személyiségű nonprofit szervezet (KSH 59)
Jelen kiírás keretében a pályázat konzorciumi formában történő benyújtására
nincs lehetőség. Az Általános feltételek c. dokumentum B1 pontja jelen
kiírás tekintetében nem irányadó!
C. A PÁLYÁZAT TARTALMA
C1. Támogatható tevékenységek köre
A pályázat keretében kizárólag az alábbiakban megjelölt tevékenységekre
továbbá az Általános Feltételek c. dokumentum C1.2 pontjában meghatározott
kötelezően megvalósítandó tevékenységekre lehet támogatást igényelni. A
felsorolt tevékenységeken kívül semmilyen egyéb tevékenység nem
támogatható.
Az önállóan támogatható és önállóan nem támogatható, kapcsolódó
tevékenységekre vonatkozó részletszabályokat az Általános feltételek c.
dokumentum C.1 pontja tartalmazza.
Kizárólag azok a projektjavaslatok támogathatók, amelyek a pályázati kiírás
célkitűzéseivel összhangban álló tevékenységeket tartalmaznak, és helyi
szükségleteken alapulnak.
C.1.1 Önállóan támogatható tevékenységek
"A" alkomponens: A szociális alapszolgáltatásokhoz és gyermekjóléti
alapellátásokhoz való hozzáférés javítása és a szolgáltatások minőségének
fejlesztése (kivéve bölcsőde)
A komponens keretében kizárólag az alábbi tevékenységek megvalósítására
igényelhető támogatás:
A Szociális törvény szerinti szociális alapszolgáltatásokhoz (kivéve tanya-
és falugondnoki szolgálat) illetve a Gyermekjóléti törvény szerinti
gyermekjóléti alapellátásokhoz (kivéve az átmeneti ellátásokat és a
bölcsőde) kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés (épületbővítés,
rekonstrukció, állapotjavítás, akadálymentesítés, indokolt esetben új
építés).
Fentiek figyelembevételével támogatható tevékenységek:
- Szociális alapszolgáltatást, gyermekjóléti alapellátást nyújtó
intézmények épületének/helyiségeinek bővítése, átalakítása, felújítása,
állapotjavítása, a szolgáltatás minőségi feltételeinek javítása érdekében,
- funkciójukat vesztett épületek hasznosítása, felújítása, átalakítása az
adott szolgáltatás nyújtásához szükséges módon és mértékben;
- Új építés:
- amennyiben a pályázó nem rendelkezik a létesítéséhez megfelelő épülettel,
vagy
- amennyiben rendelkezik épülettel, de a meglévő épület nem bővíthető,
gazdaságos átalakításra alkalmatlan vagy életveszélyes állapotban van
(melyet a pályázó ÁNTSZ igazolással, vagy statikus véleményével támaszt
alá, melynek kelte korábbi, mint jelen pályázati kiírás megjelenésék
időpontja).
- Új családi napközik létesítése az alábbi feltételek szerint:
Jelen pályázati kiírás keretében a családi napközik következő hálózatos
működtetési formái támogathatók:
- A gyermekvédelmi törvény 43.§ -ban szabályozott családi napközi ellátás
biztosítása oly módon, hogy egy szervezet (egyesület, alapítvány, nonprofit
gazdasági társaság, szociális szövetkezet), a családi napközi
működtetéséhez megfelelő tanfolyamon szerzett végzetséggel rendelkező
magánszemélyekkel munkaszerződést kötve, a magánszemélyek működtetésében
üzemelő családi napköziket hálózatos formában működteti, szervezi, vagy
- A települési önkormányzat, vagy jelen Pályázati Felhívás és Útmutató "B"
pontjában felsorolt társulások által, önkormányzati tulajdonban lévő, több
családi napközi működtetésére alkalmas ingatlanban, vagy több önálló
ingatlanban az önkormányzat fenntartásában és üzemeltetésében működő
családi napközi telephely bevonásával családi napközi hálózatot üzemeltet.
- A családi napközi üzemeltetésével/működtetésével megbízott személy
munkavégzésre irányuló munkaszerződés keretében működik közre az
önkormányzat feladatellátásában. Feladatellátási szerződés keretében csak
abban az esetben támogatható a projekt, ha az önkormányzat által megbízott
feladatellátást végző szervezet a Magyar Köztársaság 2009. évi
költségvetéséről szóló 2008. évi CII. Törvény alapján szabályozott normatív
állami hozzájáruláshoz a pályázóval azonos mértékben fér hozzá.
Jelen pályázati kiírásban a hálózatos működtetés önkormányzat által történő
megvalósításánál infrastrukturális beruházás (családi napközi kialakítása)
és eszközbeszerzés egyaránt, jelen Pályázati Felhívás és Útmutató B.
pontjának 2. és 3. pontjában meghatározott szervezet által történő
megvalósításnál kizárólag eszközbeszerzés támogatható.
Új családi napközik létesítése az alábbi feltételek szerint lehetséges:
1. eset: Jelen Pályázati Felhívás és Útmutató B. pontjában meghatározott
önkormányzat, és társulás saját feladatellátásban végzendő feladatként,
vagy a Pályázati Felhívás és Útmutató B. pontjának 2. és 3. pontjában
meghatározott szervezettel kötött feladatellátási szerződés keretében, de
önkormányzati tulajdonú ingatlanban megvalósuló fejlesztés esetén pályázhat
új családi napközik létrehozásához szükséges felújításra, bővítésre illetve
a családi napközi létesítéséhez szükséges eszközbeszerzésre. A beszerzett
eszközök az utánkövetési időszak végéig a pályázó önkormányzat tulajdonában
maradnak, a családi napközit működtető nonprofit szervezetek számára az
önkormányzat ingyenes használatra átadja.
Annak a pályázónak, aki a családi napközi céljára szolgáló, önkormányzati
tulajdonú ingatlan felújítására, bővítésére és eszközbeszerzésére egyszerre
vállalkozik, legalább két családi napközi létrehozását és hálózatban való
működtetését kell vállalnia. Egy családi napközi létrehozására legfeljebb 5
millió Ft támogatás igényelhető.
A megvalósítás során a hálózatból kiesett családi napközi helyett a
pályázónak 60 napon belül új családi napközi létrehozását kell vállalnia. A
hálózatból kieső családi napközinek a projekt keretében beszerzett
eszközöket az új családi napközi részére át kell adnia.
2. eset: Jelen Pályázati Felhívás és Útmutató B. pontjának 2. és 3.
pontjában meghatározott szervezet saját feladatellátásban végzendő
feladatként kizárólag új családi napközik létrehozásához szükséges
eszközbeszerzésre pályázhat (önállóan támogatható tevékenységként). A
pályázónak ebben az esetben azonban legalább hét családi napközit kell
létrehoznia és ezek hálózatban történő működtetését kell vállalnia, melyek
létrehozásához szükséges eszközbeszerzésekre maximum 10 millió Ft támogatás
igényelhető. 10 és 20 millió forint közötti támogatási összeg esetén 8-14
új családi napközi létrehozását, 20 és 30 millió forint közötti támogatási
összeg esetén 15-22 új családi napközi létrehozását szükséges a pályázónak
vállalni.
A megvalósítás során a hálózatból kiesett családi napközi helyett a
pályázónak 60 napon belül új családi napközi létrehozását kell vállalnia. A
hálózatból kieső családi napközinek a projekt keretében beszerzett
eszközöket az új családi napközi részére át kell adnia.
3. eset: Jelen Pályázati Felhívás és Útmutató B. pontjában meghatározott
Önkormányzat vagy társulás a B. 2. és 3. pontban meghatározott szervezettel
kötött feladatellátási szerződés keretében kizárólag új családi napközik
létesítéséhez szükséges eszközök beszerzésére pályázhat (önállóan
támogatható tevékenységként). A beszerzett eszközök az utánkövetési időszak
végéig a pályázó önkormányzat tulajdonában maradnak, a családi napközit
működtető nonprofit szervezetek számára az önkormányzat ingyenes
használatra átadja A pályázónak ebben az esetben azonban legalább hét
családi napközit kell létrehoznia és ezek hálózatban történő működtetését
kell vállalnia, melyek létrehozásához szükséges eszközbeszerzésekre maximum
10 millió Ft támogatás igényelhető. 10 és 20 millió forint közötti
támogatási összeg esetén 8-14 új családi napközi létrehozását, 20 és 30
millió forint közötti támogatási összeg esetén 15-22 új családi napközi
létrehozását szükséges a pályázónak vállalni.
A megvalósítás során a hálózatból kiesett családi napközi helyett a
pályázónak 60 napon belül új családi napközi létrehozását kell vállalnia. A
hálózatból kieső családi napközinek a projekt keretében beszerzett
eszközöket az új családi napközi részére át kell adnia.
A pályázat célja nem lehet kizárólag az energiatakarékossá tétel, vagy
akadálymentesítés, illetve kizárólag eszközbeszerzés (utóbbi esetén kivéve
a családi napközi C1. pontban meghatározott eseteit).
Új intézmény létesítése esetén a pályázónak a jogerős működési engedélyt,
illetve a jogerős használatbavételi engedélyt legkésőbb a projekt
befejezésére be kell nyújtania.
Az egyes szociális alapszolgáltatások és/vagy gyermekjóléti alapellátások
esetében kialakítandó helyiségek infrastrukturális fejlesztése esetében
elvárás, hogy azok a hatályos törvényi előírásoknak maradéktalanul
megfeleljenek.
"B" alkomponens: Bölcsődei ellátást nyújtó intézmények fejlesztése és
kapacitásának bővítése
A pályázati komponens keretében új bölcsődék létrehozására, és már működő
bölcsődék épületének bővítésére, felújítására, korszerűsítésére,
akadálymentesítésére, az ellátáshoz szükséges eszközök, berendezések
beszerzésére lehet pályázni, abban az esetben, ha a fejlesztés
kapacitásbővülést eredményez.
Meglévő épületek felújítása, bővítése esetén:
Amennyiben a bölcsődei ellátását nyújtó fenntartó intézmény több
telephelyen működik, a kapacitásbővítésre vonatkozó előírásnak minden
egyes, a fejlesztéssel érintett telephely vonatkozásában meg kell
valósulnia.
Amennyiben a pályázó Bölcsődei Igazgatóság, Egyesített Bölcsődék intézménye
több telephelyen is működik, a kapacitásbővítésre vonatkozó előírásnak való
megfelelés vizsgálatakor a legnagyobb férőhellyel működő tagintézménye
kapacitásának a 25%-át kell figyelembe venni és ennek megfelelően
meghatározni a kapacitás bővítés minimálisan elvárt mértékét, melyet a
fejlesztéssel érintett telephelyen kell megvalósítani. Egyéb pályázók (nem
Bölcsődei Igazgatóság, Egyesített Bölcsődék Intézménye) esetében a
fejlesztéssel érintett telephely férőhelyszámának 25%-ával kell a bővítést
megvalósítani.
Új bölcsődei intézmény létesítése esetén a feltétel minimum 2 csoport
létrehozása az új intézmény keretében. Az új intézménynek mind
infrastrukturális, mind szakmai, mind személyi feltételek tekintetében meg
kell felelni a hatályos jogszabályi előírásoknak, valamint a pályázónak a
működési engedélyt, illetve a jogerős használatbavételi engedélyt legkésőbb
a projekt befejezésére be kell nyújtania.
Jelen kiírás keretében kizárólag a fenti jogszabály által szabályozott
önálló bölcsődei infrastruktúra támogatható, függetlenül attól, hogy a
bölcsőde a közoktatási intézménnyel ugyanazon feladatellátási helyen
működik-e.
Nem támogatható a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994.
(VI. 8.) MKM rendelet 39/M. §-ában meghatározott egységes óvoda-bölcsőde,
valamint a többcélú közös igazgatású közoktatási intézmény keretein belül
működő, és fizikailag is egy épületben található azon telephely, ahol
szakmai és szervezeti tekintetben önálló bölcsődei és önálló óvodai
intézményegység is működik. Többcélú közös igazgatású közoktatási intézmény
keretein belül működő, de fizikailag különálló épületben található bölcsőde
támogatható.
Fentiek figyelembevételével önállóan támogatható tevékenységek:
- Bölcsődei ellátást nyújtó intézmények épületének/helyiségeinek bővítése,
átalakítása, felújítása, energiatakarékossá tétele (megújuló vagy
alternatív energiaforrások felhasználásával). A kialakítandó helyiségek,
infrastrukturális feltételek esetében elvárás, hogy azok a hatályos
törvényi előírásoknak maradéktalanul megfeleljenek.
- Funkciójukat vesztett épületek hasznosítása, felújítása, átalakítása az
adott szolgáltatás nyújtásához szükséges módon és mértékben.
- Új bölcsőde létesítése esetében új épület építése,
o amennyiben a pályázó nem rendelkezik bölcsőde létesítéséhez megfelelő
épülettel, vagy
o amennyiben rendelkezik épülettel, de a meglévő épület nem bővíthető,
gazdaságos átalakításra alkalmatlan vagy életveszélyes állapotban van.
Régió specifikus tevékenység a Dél-dunántúli régió esetében:
Az önállóan támogatható tevékenységek kiegészülnek az új családi napközi
létesítésével az alábbi feltételek szerint:
Új családi napközi létesítése esetén a pályázónak a jogerős működési
engedélyt, illetve a jogerős használatbavételi engedélyt legkésőbb a
projekt zárására be kell nyújtania.
Jelen pályázati kiírás keretében a családi napközik következő hálózatos
működtetési formái támogathatók:
o A gyermekvédelmi törvény 43.§ -ban szabályozott családi napközi ellátás
biztosítása oly módon, hogy egy szervezet (egyesület, alapítvány, nonprofit
gazdasági társaság, szociális szövetkezet), a családi napközi
működtetéséhez megfelelő tanfolyamon szerzett végzetséggel rendelkező
magánszemélyekkel munkaszerződést kötve, a magánszemélyek működtetésében
üzemelő családi napköziket hálózatos formában működteti, szervezi, vagy
o A települési önkormányzat, vagy jelen Pályázati Felhívás és Útmutató "B"
pontjában felsorolt társulások által, önkormányzati tulajdonban lévő, több
családi napközi működtetésére alkalmas ingatlanban, vagy több önálló
ingatlanban az önkormányzat fenntartásában és üzemeltetésében működő
családi napközi telephely bevonásával családi napközi hálózatot üzemeltet.
o A családi napközi üzemeltetésével/működtetésével megbízott személy
munkavégzésre irányuló munkaszerződés keretében működik közre az
önkormányzat feladatellátásában. Feladatellátási szerződés keretében csak
abban az esetben támogatható a projekt, ha az önkormányzat által megbízott
feladatellátást végző szervezet a Magyar Köztársaság 2009. évi
költségvetéséről szóló 2008. évi CII. Törvény alapján szabályozott normatív
állami hozzájáruláshoz a pályázóval azonos mértékben fér hozzá.
Jelen pályázati kiírásban a hálózatos működtetés önkormányzat által történő
megvalósításánál infrastrukturális beruházás (családi napközi kialakítása)
és eszközbeszerzés egyaránt, jelen Pályázati Felhívás és Útmutató B.
pontjának 2. és 3. pontjában meghatározott szervezet által történő
megvalósításnál kizárólag eszközbeszerzés támogatható.
Új családi napközik létesítése az alábbi feltételek szerint lehetséges:
1. eset: Jelen Pályázati Felhívás és Útmutató B. pontjában meghatározott
önkormányzat, és társulás saját feladatellátásban végzendő feladatként,
vagy a Pályázati Felhívás és Útmutató B. pontjának 2. és 3. pontjában
meghatározott szervezettel kötött feladatellátási szerződés keretében, de
önkormányzati tulajdonú ingatlanban megvalósuló fejlesztés esetén pályázhat
új családi napközik létrehozásához szükséges felújításra, bővítésre illetve
a családi napközi létesítéséhez szükséges eszközbeszerzésre. A beszerzett
eszközök az utánkövetési időszak végéig a pályázó önkormányzat tulajdonában
maradnak, a családi napközit működtető nonprofit szervezetek számára az
önkormányzat ingyenes használatra átadja.
Annak a pályázónak, aki a családi napközi céljára szolgáló, önkormányzati
tulajdonú ingatlan felújítására, bővítésére és eszközbeszerzésére egyszerre
vállalkozik, legalább két családi napközi létrehozását és hálózatban való
működtetését kell vállalnia. Egy családi napközi létrehozására legfeljebb 5
millió Ft támogatás igényelhető.
A megvalósítás során a hálózatból kiesett családi napközi helyett a
pályázónak 60 napon belül új családi napközi létrehozását kell vállalnia. A
hálózatból kieső családi napközinek a projekt keretében beszerzett
eszközöket az új családi napközi részére át kell adnia.
2. eset: Jelen Pályázati Felhívás és Útmutató B. pontjának 2. és 3.
pontjában meghatározott szervezet saját feladatellátásban végzendő
feladatként kizárólag új családi napközik létrehozásához szükséges
eszközbeszerzésre pályázhat (önállóan támogatható tevékenységként). A
pályázónak ebben az esetben azonban legalább hét családi napközit kell
létrehoznia és ezek hálózatban történő működtetését kell vállalnia, melyek
létrehozásához szükséges eszközbeszerzésekre maximum 10 millió Ft támogatás
igényelhető. 10 és 20 millió forint közötti támogatási összeg esetén 8-14
új családi napközi létrehozását, 20 és 30 millió forint közötti támogatási
összeg esetén 15-22 új családi napközi létrehozását szükséges a pályázónak
vállalni.
A megvalósítás során a hálózatból kiesett családi napközi helyett a
pályázónak 60 napon belül új családi napközi létrehozását kell vállalnia. A
hálózatból kieső családi napközinek a projekt keretében beszerzett
eszközöket az új családi napközi részére át kell adnia.
3. eset: Jelen Pályázati Felhívás és Útmutató B. pontjában meghatározott
Önkormányzat vagy társulás a B. 2. és 3. pontban meghatározott szervezettel
kötött feladatellátási szerződés keretében kizárólag új családi napközik
létesítéséhez szükséges eszközök beszerzésére pályázhat (önállóan
támogatható tevékenységként). A beszerzett eszközök az utánkövetési időszak
végéig a pályázó önkormányzat tulajdonában maradnak, a családi napközit
működtető nonprofit szervezetek számára az önkormányzat ingyenes
használatra átadja A pályázónak ebben az esetben azonban legalább hét
családi napközit kell létrehoznia és ezek hálózatban történő működtetését
kell vállalnia, melyek létrehozásához szükséges eszközbeszerzésekre maximum
10 millió Ft támogatás igényelhető. 10 és 20 millió forint közötti
támogatási összeg esetén 8-14 új családi napközi létrehozását, 20 és 30
millió forint közötti támogatási összeg esetén 15-22 új családi napközi
létrehozását szükséges a pályázónak vállalni.
A megvalósítás során a hálózatból kiesett családi napközi helyett a
pályázónak 60 napon belül új családi napközi létrehozását kell vállalnia. A
hálózatból kieső családi napközinek a projekt keretében beszerzett
eszközöket az új családi napközi részére át kell adnia.
D. PÉNZÜGYI FELTÉTELEK
D.1. Támogatás formája
Vissza nem térítendő támogatás.
D.2. Támogatás mértéke
A támogatás mértéke a projekt elszámolható összes költségének legfeljebb
95%-a.
D.3. Támogatás összege
Az "A" alkomponens keretében igényelhető támogatás összege:
minimum maximum
Dél-alföldi régió 5 millió Ft 50 millió Ft
Észak-magyarországi régió,
Észak-alföldi régió
5 millió Ft 100 millió Ft
AZ ÉM és ÉA régió LHH kistérségeiben megvalósuló beruházások esetén 50
millió feletti támogatás kizárólag több telephelyre benyújtott pályázatok
keretében adható.
Az "B" alkomponens keretében igényelhető támogatás összege:
OP minimum maximum
Dél-alföldi régió 5 millió Ft 150 millió Ft
Észak-magyarországi régió 5 millió Ft 200 millió Ft
Észak-alföldi régió 5 millió Ft 150 millió Ft
Dél-dunántúli régió 5 millió Ft 70 millió Ft
A DA, ÉA, ÉM régió LHH kistérségeiben 80 millió feletti támogatás kizárólag
több telephelyre benyújtott pályázatok, vagy új építés esetén adható.
Új családi napközik létrehozására a jelen Pályázati Felhívás és Útmutató
C.1.1 Önállóan támogatható tevékenységek pontjában rögzített
költségkorlátok vonatkoznak.
E. ADMINISZTRATÍV INFORMÁCIÓK
E.1. A pályázatok benyújtásának helye és határideje
A pályázatot 2 példányban (1 eredeti és 1 másolat), valamint további 1
elektronikus példányban (kizárólag CD lemezen), zárt csomagolásban,
ajánlott küldeményként vagy gyorspostai szállítás igénybevételével a
következő címre kell beküldeni:
Dél-dunántúli Operatív Program
Kódszám: DDOP-2009-3.1.3/E
Közreműködő szervezet: VÁTI Kht. Dél-dunántúli Területi Iroda
7621 Pécs, Rákóczi u. 62-64.
Észak-magyarországi Operatív Program
Kódszám: ÉMOP-2009-4.2.1/C
Közreműködő szervezet: VÁTI Kht. Észak-magyarországi Területi Iroda,
Miskolc
3526 Miskolc, Arany János tér 1. D lépcsőház, II. em.
Postacím: 3501 Miskolc, Pf. 566
Észak-alföldi Operatív Program
Kódszám: ÉAOP-2009-4.1.3/C
Közreműködő szervezet: VÁTI Kht. Észak-alföldi Területi Iroda
4025 Debrecen, Simonffy u. 4-6. I. em.
Dél-alföldi Operatív Program
Kódszám: DAOP-2009-4.1.3/D
Közreműködő szervezet: VÁTI Kht. Békéscsabai Területi Iroda
5601 Békéscsaba, Derkovits sor 2.
Kérjük, hogy a borítékon és a CD lemez tokján jól láthatóan tüntesse fel a
Pályázati Felhívás kódszámát, a pályázó nevét és címét.
Kérjük, ellenőrizze a kitöltött adatokat, illetve győződjön meg a kitöltés
sikerességéről, az adathordozó épségéről!
A nyomtatott és elektronikus adathordozón benyújtott Projekt adatlapban
található eltérés esetén a nyomtatott és cégszerűen aláírt Projekt adatlap
tekintendő hitelesnek, azzal, hogy a nyomtatott és az elektronikus formájú
Projekt adatlap megegyezőségéről hiánypótlás keretében a pályázó köteles
gondoskodni.

A pályázatok benyújtása 2009. július 20-tól 2009. november 30-ig
lehetséges.

Benyújtásnak az a nap minősül, amikor a pályázatot a postai bélyegző
szerint ajánlott küldeményként postára adták.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázatok személyes benyújtására nincs
lehetőség!
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázat benyújtását követően az ellenőrzésre
feljogosított szervek megkezdhetik a projekt ellenőrzését!
A pályázatok elbírálása az Általános feltételek c. dokumentum H2. pontja
alapján történik.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség keretében működő Regionális Fejlesztési
Programok Irányító Hatósága a pályázatkezelési feladatokra közreműködő
szervezeteket vesz igénybe, akik az eljárásrendben szabályozott kérdésekben
a Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatósága felhatalmazása alapján
járnak el. Jelen pályázati
konstrukció esetében a pályázatok döntés-előkészítését, a szerződéskötését,
a finanszírozását, nyomon követését és ellenőrzését VÁTI Magyar Regionális
Fejlesztési és Urbanisztikai Közhasznú Társaság (a továbbiakban: VÁTI Kht.)
végzi.
Jelen pályázati kiírásra benyújtott projektek kiválasztása egyfordulós
eljárással történik, az elbírálás folyamatos.
http://www.nfu.hu



További információk a(z) Palyazatok levelezőlistáról