Csendes Percek január 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2013. Jan. 15., K, 05:37:01 CET

                        2013. január 15. kedd

Mt 5,38-48.

Jézus mondja: 38 "Hallottátok, hogy megmondatott: Szemet szemért, fogat
fogért. 39 Én pedig azt mondom nektek, hogy ne szálljatok szembe a
gonosszal, hanem annak, aki arcul üt jobb felől, tartsd oda másik
arcodat is. 40 Ha valaki pereskedni akar veled, és el akarja venni az
alsó ruhádat, engedd át neki a felsőt is. 41 Ha pedig valaki egy
mérföldnyi útra kényszerít, menj el vele kettőre. 42 Aki kér tőled,
annak adj, és aki kölcsön akar kérni tőled, attól ne fordulj el." 43
"Hallottátok, hogy megmondatott: Szeresd felebarátodat, és gyűlöld
ellenségedet. 44 Én pedig azt mondom nektek: Szeressétek
ellenségeiteket, és imádkozzatok azokért, akik üldöznek titeket, 45 hogy
legyetek mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza napját gonoszokra és
jókra, és esőt ad igazaknak és hamisaknak. 46 Mert ha azokat szeretitek,
akik titeket szeretnek, mi a jutalmatok? Nem ugyanezt teszik-e a
vámszedők is? 47 És ha csak atyátokfiait köszöntitek, mennyivel tesztek
többet másoknál? Nem ugyanezt teszik-e a pogányok is? 48 Ti azért
legyetek tökéletesek, mint ahogy mennyei Atyátok tökéletes."

                         KREATÍV KÖNYÖRÜLET

Nyisd meg szádat a némáért, a mulandó emberek ügyéért! (Péld 31,8)

Dél-Afrikában nemrég ünnepeltük Nelson Mandela börtönből való
szabadulásának 21. évfordulóját. Még ma is emlékszem arra a napra. A
televízió előtt ültem, s az ő történetét néztem. "Tata Madiba", ahogy
Dél-Afrikában ismerték, döntő szerepet játszott nemzetünk
megváltoztatásában. Az, hogy valaki képes kiállni a békéért, s még
ellenségeit sem zárja ki az új kormányból, holott 27 évig politikai
fogoly volt a börtönben, csodálatra méltó.
Jézus az erőszakmentes erőről beszél. Követőit arra buzdítja, hogy
legyenek kreatívak, és derítsenek fényt közösségeik igazságtalanságaira.
Jézus nem bosszúra hív el minket. A bosszúállás csak további erőszakot
szül.
Máté evangéliumának fenti szakasza fontos útmutatásokat ad, hogyan
vihetünk igazságot és békességet az otthonunkba, a munkahelyünkre, a
közéletbe. Ha változást akarunk a világban, Jézus tanításai a
segítségünkre lesznek. Nem vagyunk tökéletesek, de Isten Lelke a
kegyelem, a megbocsátás, a szeretet és a békesség eszközeivé tehet
bennünket.

Imádság: Békesség Istene, munkálkodj bennünk és általunk, mutasd meg
utadat. Adj erőt életeket megváltoztatni. A Békesség Fejedelmének
nevében kérünk. Ámen.

Ha Isten szeretete rajtam keresztül mások felé árad, megváltozhat a
világ.
Wessel Bentley (Gauteng, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK DÉL-AFRIKA NÉPÉÉRT!