Csendes Percek június 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jún. 5., K, 05:37:01 CEST

                         2012. június 5. kedd

Jn 10,1-18.

Jézus szavai: 1 "Bizony, bizony, mondom néktek: aki nem az ajtón megy
be a juhok aklába, hanem másfelől hatol be, az tolvaj és rabló; 2 de aki
az ajtón megy be, az a juhok pásztora. 3 Ennek ajtót nyit az ajtóőr, és
a juhok hallgatnak a hangjára, a maga juhait pedig nevükön szólítja és
kivezeti. 4 Amikor a maga juhait mind kivezeti, előttük jár, és a juhok
követik, mert ismerik a hangját. 5 Idegent pedig nem követnek, hanem
elfutnak tőle, mert az idegenek hangját nem ismerik." 6 Ezt a példázatot
mondta nekik Jézus, de ők nem értették, mit jelent, amit mondott nekik.
7 Jézus tehát így szólt hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom néktek: én
vagyok a juhok ajtaja. 8 Aki énelőttem jött, mind tolvaj és rabló, de a
juhok nem is hallgattak rájuk. 9 Én vagyok az ajtó: ha valaki rajtam át
megy be, megtartatik, az bejár és kijár, és legelőre talál. 10 A tolvaj
csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson: én azért jöttem, hogy
életük legyen, sőt bőségben éljenek." 11 "Én vagyok a jó pásztor. A jó
pásztor életét adja a juhokért. 12 Aki béres és nem pásztor, akinek a
juhok nem tulajdonai, látja a farkast jönni, elhagyja a juhokat, és
elfut, a farkas pedig elragadja és elszéleszti őket. 13 A béres azért
fut el, mert csak béres, és nem törődik a juhokkal. 14 Én vagyok a jó
pásztor, én ismerem az enyéimet, és az enyéim ismernek engem, 15 ahogyan
az Atya ismer engem, én is úgy ismerem az Atyát: és én életemet adom a
juhokért. 16 Más juhaim is vannak nekem, amelyek nem ebből az akolból
valók: azokat is vezetnem kell, és hallgatni is fognak a hangomra: és
akkor lesz egy nyáj, egy pásztor. 17 Azért szeret engem az Atya, mert én
odaadom az életemet, hogy aztán újra visszavegyem. 18 Senki sem veheti
el tőlem: én magamtól adom oda. Hatalmam van arra, hogy odaadjam,
hatalmam van arra is, hogy ismét visszavegyem: ezt a küldetést kaptam az
én Atyámtól."

                          MEGISMERNI TÉGED

Én vagyok a jó pásztor, én ismerem az enyéimet, és az enyéim ismernek
engem. (Jn 10,14)

16 éve egy női bibliatanulmányozó csoportba járok. Együtt uzsonnázunk,
beszélgetünk, és imádkozunk egymásért.
Nemrégiben a csoport vezetőjénél rákot állapítottak meg. A műtét után
azt mondták, hogy 18 hét kemoterápia vár rá. Mivel egyedül él, és nincs
senki közeli rokona, a bibliakör tagjai felváltva vigyáztunk rá.
Elkészítettük az ételét, és elkísértük a kezelésekre.
Egy nap azt mondta: Azt hittem, ismerlek benneteket. De ezalatt a
néhány hónap alatt ismertelek meg igazán titeket, ahogy személyesen
együtt voltam veletek. Ez egy csodálatos áldás nekem. Kellemesen éreztem
magam veletek, és valóban azt éreztem, hogy "hordoztok" engem a
kezelések alatt is.
Hát nem így van ez Jézussal is? Nem igazán ismerjük jellemét, vagy
tapasztaljuk meg jóságát, kegyelmét, szeretetét és hatalmát mindaddig,
míg nem töltünk időt vele kettesben. Amikor a Bibliát olvassuk és
megpihenünk Krisztus társaságában, ő a szeretetébe von, és meggyógyít.

Imádság: Drága Istenünk, segíts időt töltenünk veled, hogy jobban
megismerhessünk, és mélyebb kapcsolatunk legyen veled. Ámen.

Időt ajándékozni azt jelenti, hogy szeretetet ajándékozunk.
Joan Kangalee (London, Anglia)

IMÁDKOZZUNK A BIBLIACSOPORTOKÉRT!