Csendes Percek január 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Jan. 4., Sze, 05:37:01 CET

                        2012. január 4. szerda

Gal 5,22-26.

22 A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem,
szívesség, jóság, hűség, 23 szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek
ellen nincs törvény. 24 Akik pedig Krisztus Jézuséi, a testet
megfeszítették szenvedélyeivel és kívánságaival együtt. 25 Ha a Lélek
által élünk, akkor éljünk is a Lélek szerint. 26 Ne legyünk becsvágyók,
egymást ingerlők, egymásra irigykedők.

                     A SZENTLÉLEK URALMA ALATT

Minden keserűség, indulat, harag, kiabálás és istenkáromlás legyen
távol tőletek minden gonoszsággal együtt. (Ef 4,31)

A második világháborúban katonaként szolgáltam, azután pedig egy
vasúttársaságnál vállaltam állást. A feladatom kezdetben az volt, hogy
tüzet gyújtsak a gőzmozdonyban. Később átvehettem a kazánmester
szerepét, ekkor arról kellett gondoskodnom, hogy a tüzet a megfelelő
hőfokon tartsam a motor meghajtására szükséges gőzfejlesztéshez. Mialatt
a szenet lapátoltam, éberen figyeltem a vízforraló tartály vízszintjét,
és ügyeltem arra, hogy az ne süllyedjen túl alacsonyra. Ellenkező
esetben a tartály felrobbanhatott volna.
Néha visszaemlékezem ezekre az időkre, különösen, amikor baj van a
lelki egyensúlyommal. A feszültséggel terhes helyzetekben indulataim
könnyen kiszabadulhatnak az ellenőrzés alól. Az önkontroll hiánya miatt
a lelki "vízforraló edényem felrobban", kitör belőlem a düh, és
megsértem a hozzám legközelebb állókat.
Annak idején megtanultam, hogy a gőzgépeknél rendkívül fontos a
biztonságos vízszint tartása. Hasonlóképpen, az indulataim kordában
tartására a legbiztonságosabb mód az önkontroll mellett, ha alávetem
magam a Szentlélek ellenőrzésének.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük, hogy a szereteted a szívünkbe árad
a Szentlélek által. Micsoda ajándékot adtál nekünk ezáltal! Köszönjük,
Istenünk. Ámen.

A Szentlélekre hagyatkozva győzhetünk indulataink felett.
John Eyberg (Oklahoma, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ INDULATOS EMBEREKÉRT!