Csendes Percek december 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Dec. 19., Sze, 05:37:02 CET

                      2012. december 19. szerda

Lk 6,27-31.

Jézus mondja: 27 "Nektek azonban, akik hallgattok engem, ezt mondom:
szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek
titeket; 28 áldjátok azokat, akik átkoznak, és imádkozzatok azokért,
akik bántalmaznak titeket. 29 Aki arcul üt, annak tartsd oda a másik
arcodat is, és aki elveszi felsőruhádat, attól alsóruhádat se tagadd
meg. 30 Mindenkinek, aki kér tőled, adj, és attól, aki elveszi a tiedet,
ne követeld vissza. 31 És amint szeretnétek, hogy az emberek veletek
bánjanak, ti is úgy bánjatok velük."

                      FELSZABADÍTÓ CSELEKEDET

Ha valaki pereskedni akar veled, és el akarja venni az alsó ruhádat,
engedd át neki a felsőt is. Ha pedig valaki egy mérföldnyi útra
kényszerít, menj el vele kettőre. (Mt 5,40-41)

Két évbe telt, amíg apránként összevásárolgattam a bútorzatot a
lakásomba, amely a szüleimtől való függetlenséget adta meg számomra.
Isten áldott meg egy lakással, a magam, a férjem, és a gyermekem
számára. Csak három hetet laktunk ott, amikor a férjem bejelentette,
hogy válni akar. Felfogadtunk egy ügyvédet, hogy segítsen megosztani
kevés holminkat. Végig kellett néznem, amint szerény pénzügyi eszközeim
kicsúsznak a kezeim közül, és ahogy a legfőbb vagyontárgyamat elveszik
tőlem. Úgy éreztem magam, mint egy fuldokló.
Kétségbeesetten tértem vissza szüleim házába. Elkeseredésemben
felvettem a Bibliát, és találomra lapozgatni kezdtem. A Mt 5,41-et
olvastam. Éreztem, hogy Isten ezt akarja tőlem a férjemmel
kapcsolatosan. Másnap a vagyonom elvesztése miatti panaszkodás helyett
azt mondtam a volt férjemnek: "Vigyél el mindent. Ez az ajándékom a
számodra." A vagyontárgyaimtól való megválás felszabadított a szenvedés
és a méltánytalanság érzése alól. Nagy békességet éreztem. Egy hónappal
azután a volt férjem felhagyott a bosszúval, és mindent visszaadott.
Évek teltek el, de most is igyekszem függetleníteni magam a
vagyontárgyaimtól, és ez a szabadság érzését adja nekem.

Imádság: Irgalmas Istenünk, kérünk, maradj mindig mellettünk, szólj
hozzánk, és vigasztalj. Ámen.

Ha Isten szól hozzád, figyelj rá!
Noris Jacqueline Cáceres (Espaillat, Dominikai Köztársaság)

IMÁDKOZZUNK A VÁLÁS ELŐTT ÁLLÓ HÁZASPÁROKÉRT!