Csendes Percek április 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Ápr. 8., V, 05:37:01 CEST

                      2012. április 8. vasárnap

Jn 4,46-54.

46 Azután ismét a galileai Kánába ment, ahol a vizet borrá változtatta.
Kapernaumban pedig volt egy királyi tisztviselő, akinek betegen feküdt a
fia. 47 Amikor meghallotta, hogy Jézus megérkezett Júdeából Galileába,
elment hozzá, és kérte, hogy jöjjön és gyógyítsa meg a fiát, mert
halálán van. 48 Erre Jézus ezt mondta neki: "Ha nem láttok jeleket és
csodákat, nem hisztek." 49 A királyi tisztviselő újra kérte őt: "Uram,
jöjj, mielőtt meghal a gyermekem." 50 Jézus erre így válaszolt: "Menj
el, a te fiad él." Hitt az ember a szónak, amelyet Jézus mondott neki,
és elindult. 51 Még útban volt hazafelé, amikor szembejöttek vele a
szolgái a hírrel, hogy a gyermeke él. 52 Ekkor megkérdezte tőlük, hány
órakor lett jobban. Azt mondták neki, hogy tegnap délután egy órakor
hagyta el a láz. 53 Megállapította tehát az apa, hogy éppen abban az
órában, amelyben ezt mondta neki Jézus: "A te fiad él." És hitt ő,
valamint egész háza népe. 54 Ezt pedig második jelként tette Jézus,
miután megérkezett Júdeából Galileába.

                      KRISZTUS ÉLETET HOZOTT!

Jézus mondja: "Én azért jöttem, hogy életük legyen, sőt bőségben
éljenek."(Jn 10,10)

Elfacsarodott a szívem a fájdalomtól. A lányom, az én kicsi lányom, aki
most már felnőtt, nagyon szomorú volt. Egy fontos kapcsolata hirtelen
véget ért. Valamilyen változásért imádkozott már egy ideje a kapcsolatát
tekintve, amikor mi történt? Halál. "Nem ez az, amit vártam." - mondta.
120 mérföldre észak felé az otthonomtól, 2011 februárjában egy szörnyű
földrengés rázta meg Christchurch nevű várost. Ezrek életét követelte,
szétzúzott otthonokat, lerombolt iskolákat, üzleteket hagyott maga után.
És halált. Ki gondolta volna?
János egy tisztviselőről ír, akinek a fia haldoklik. A rang és a
méltóság ellenére Jézushoz fordul, hogy jöjjön hozzá, és gyógyítsa meg
fiát. "Menj el, a te fiad él." - mondja Jézus. A fiú jobban lett. Jézus
által nem a halál, hanem az élet győzött.
A halál mindig ott ólálkodik az emberi élet körül. De ma a halálnak
ellenszegülve, Krisztust ünnepelhetjük, aki hatalmasabb, mint a halál.
Higgyünk szavának: "Én azért jöttem, hogy életük legyen!" Amikor a halál
sokféle formájával kell szembenéznünk, ha hiszünk Jézus szavaiban,
bennünket is élet tölt el. Ez egy rejtély, de hitünk áttör a halál
ijesztésén, és belekapaszkodik Isten kezébe. Isten kezében pedig, akár
élünk, akár halunk, élni fogunk, mert Krisztus feltámadt! Halleluja!

Imádság: Krisztusunk, köszönjük a halál feletti győzelmedet, mely által
elvihetjük az élet üzenetét a világba. Ámen.

Krisztus feltámadt; a végső szó nem a halálé, hanem az életé.
John Franklin (Otago, Új-Zéland)

IMÁDKOZZUNK AZ ÚJ-ZÉLANDI FÖLDRENGÉS SZENVEDŐIÉRT!