Csendes Percek április 9.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2012. Ápr. 9., H, 05:37:01 CEST

                        2012. április 9. hétfő

Ám 7,12-15.

12 Ámósznak viszont ezt mondta Amacjá: Te látnok! Menj el innen,
menekülj Júdába, ott keresd meg kenyeredet, és ott prófétálj! 13
Bételben nem prófétálhatsz többé, mert királyi szentély ez itt, és az
ország temploma!
14 Ámósz így válaszolt Amacjának: Nem vagyok próféta, sem
prófétatanítvány. Pásztor vagyok én, és fügét termesztek.
15 De elhívott engem az ÚR a nyáj mellől, és ezt mondta nekem az ÚR:
Menj, és prófétálj népemnek, Izráelnek!

                               ÉN NEM

Ámósz így válaszolt: Nem vagyok próféta, sem prófétatanítvány. Pásztor
vagyok én, és fügét termesztek. (Ám 7,14)

A Szentírás egy-egy verse olykor humoros számomra; Ám 7,14 is ilyen
volt, amikor először olvastam. Isten arra kérte Ámószt, hogy valami újat
tegyen - olyat, amit azelőtt soha nem próbált. Ámósz azt mondta
Amacjának, hogy ő se nem próféta se nem prófétatanítvány. Nem több ő,
mint egy pásztor és fügetermesztő. Azt hiszem Ámósz magyarázata egy
kicsit mulatságos, talán azért is, mert úgy érzem, eléggé hasonló a
helyzetem.
Igaz, Ámósz nem kifogásként mondja ezt a szöveget, amit mond, az éppen
olyan, mint amikor én mentegetőzöm. Hányszor volt már, hogy Isten arra
kért, tegyek meg valamit - legyen az egy missziós út, egy áhítat
megírása, vagy vasárnapi iskola vezetése. Azt mondtam Istennek; nem
gondolom, hogy felkészült vagyok erre a feladatra. "De Istenem, én nem
vagyok tanár, vagy tanárnövendék. Én csak egy háziasszony vagyok és
paradicsomtermesztő!".
Bízhatunk abban, hogy amint Ámószt felkészítette Isten, minket is
felvértez arra, aminek megoldását tőlünk várja. Az Úr arra kér, hogy
kockáztassunk többet is megtenni, mint a csorda őrzése, a füge vagy a
paradicsom gondozása.

Imádság: Ó Istenünk, segíts elvégeznünk, amit kérsz tőlünk, még akkor
is, ha tapasztalatlanok és bizonytalanok vagyunk. Adj készséges szívet
és kezet. Ámen.

Istennel többek vagyunk, mint aminek gondoljuk magunkat.
Harriet Michael (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK A VASÁRNAPI ISKOLÁT VEZETŐ TANÁROKÉRT!