Csendes Percek október 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Okt. 16., V, 05:37:01 CEST

                      2011. október 16. vasárnap

Zsolt 145,10-21.

10 Magasztal, URam, minden teremtményed, és híveid áldanak téged.
11 Elmondják, hogy országod milyen dicsőséges, és beszélnek
hatalmadról,
12 megismertetve az emberekkel az ÚR hatalmas tetteit, országa ragyogó
dicsőségét.
13 Országod örökkévaló ország, uralkodásod nemzedékről nemzedékre tart.
14 Támogat az ÚR minden elesettet, és fölegyenesít minden görnyedezőt.
15 Mindenki várakozva néz rád, és te idejében adsz nekik eledelt.
16 Kinyitod kezedet, és kielégítesz minden élőlényt kegyelmesen.
17 Az ÚRnak minden útja igaz, és minden tette jóságos.
18 Közel van az ÚR mindenkihez, aki hívja, mindenkihez, aki igazán
hívja.
19 Teljesíti az istenfélők kívánságát, meghallja kívánságukat, és
megsegíti őket.
20 Megtartja az ÚR mindazokat, akik őt szeretik, de a bűnösöket mind
elpusztítja.
21 Az ÚR dicséretét hirdeti ajkam, áldja mindenki az ő szent nevét
mindörökké!

                       ÉHSÉG ISTEN IGÉJE UTÁN

A lélek az, aki életre kelt, a test nem használ semmit: azok a
beszédek, amelyeket én mondtam nektek, lélek és élet. (Jn 6,63)

Általában jó evő vagyok, de egyszer, mikor hosszabb ideig beteg voltam,
egyáltalán nem volt étvágyam. Bármennyire ízletes volt is az étel,
akármilyen finoman is készítették el, csak egy pár falatot voltam képes
megenni. Egyszerűen nem voltam éhes. Természetesen a súlyomból is
veszítettem. A fogyás nem nagyon segített a helyzetemen. Amint gyógyulni
kezdtem, az étvágyam is kezdett megjönni. Azóta is előfordul időnként,
hogy éhes vagyok, de a felkínált ételt nem kívánom. Valami egészen más
után vágyakozom. Talán ezt az érzést mindannyian megtapasztaltuk már.
Ezek az élmények párhuzamba állíthatók a lelki élettel is. Az Úr
gazdagon gondoskodik számunkra lelki eledelről, de időnként mégsem
érzünk igazi éhséget. Nem akarjuk kinyitni Bibliánkat, és nem
vágyakozunk az Istennel való imádságos közösségre. Ekkor kezdünk el
"lelki súlyunkból" veszíteni. Máskor a vágy megvan bennünk igeolvasásra,
imádságra, de úgy tűnik, képtelenek vagyunk elcsendesedni. Ahogyan az
ételre szüksége van testünknek, ugyanúgy szükséges a lelki táplálék is.

Imádság: Drága Istenünk, segíts felismernünk irántad való lelki
éhségünket, hogy te betölthesd azt. Ámen.

Nem csak kenyérrel él az ember, hanem mindazzal él az ember, ami az Úr
szájából származik. (5Móz 8,3)
J. L. Kyriacou (Essex, Egyesült Királyság)

IMÁDKOZZUNK A LELKI ÉHSÉGBEN SZENVEDŐKÉRT!