Csendes Percek október 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Okt. 17., H, 05:37:01 CEST

                       2011. október 17. hétfő

Mk 8,34-37.

34 Jézus magához hívta a sokaságot tanítványaival együtt, és ezt mondta
nekik: "Ha valaki énutánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel a
keresztjét, és kövessen engem. 35 Mert aki meg akarja menteni az életét,
az elveszti, aki pedig elveszti az életét énértem és az evangéliumért,
megmenti azt. 36 Mit használ ugyanis az embernek, ha az egész világot
megnyeri, lelkében pedig kárt vall? 37 Mert mit adhat az ember
váltságdíjul lelkéért? 38 Mert ha valaki szégyell engem és az én
beszédeimet e parázna és bűnös nemzedék előtt, azt az Emberfia is
szégyellni fogja, amikor eljön Atyja dicsőségében a szent angyalokkal."

                            FESTETT ÜVEG

Többé tehát nem én élek, hanem Krisztus él bennem, azt az életet pedig,
amit most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett
engem, és önmagát adta értem. (Gal 2,20)

Amikor egy templomi összejövetelen vettem részt, felfigyeltem a festett
üvegablakokra. Láttam az alakok körvonalait, de csak elmosódottan és
homályosan. Tudtam, hogy a festett üvegű ablakok csak akkor kezdenek el
ragyogni és élénk színekben pompázni, ha átsüt rajtuk a napsugár.
Hitéletem során gyakran ellenálltam, mikor át kellett volna magam adni
Istennek. Úgy tűnt, hogyha megtenném, valamit elveszítenék magamból;
kevésbé tartanám ellenőrzés alatt a dolgokat, ha az ő akaratát keresném.
Mégis Jézus azt mondta, hogy aki meg akarja tartani az ő életét,
elveszti azt. "Mert az én igám boldogító, és az én terhem könnyű." (Mt
11,30) Hogyan lehetséges ez? Hogyan változik életünk terhe boldogító
igává?
Azon az estén az elmosódott, homályos festett üvegekre nézve
megtaláltam a választ. Az üveg csak akkor válik olyanná és azzá, aminek
és amilyennek szánták, ha a fény keresztülhatol rajta. Mi is csak akkor
válunk élővé és igazzá, ha hagyjuk, hogy Isten fénye beragyogja
életünket.

Imádság: Istenünk, segíts azt tennünk, amit te kívánsz tőlünk, hogy
egyek lehessünk akaratoddal. Ámen.

Ti vagytok a világ világossága. Éljetek e szerint! (Mt 5,14.)
Drew Sappington (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK SZERETNÉK ÁTADNI ÉLETÜKET ISTENNEK!