Csendes Percek március 21.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Már. 21., H, 03:41:02 CET

                       2011. március 21. hétfő

Zsolt 139,1-12.

1 A karmesternek: Dávid zsoltára. URam, te megvizsgálsz, és ismersz
engem.
2 Tudod, ha leülök vagy ha felállok, messziről is észreveszed
szándékomat.
3 Szemmel tartod járásomat és pihenésemet, gondod van minden utamra.
4 Még nyelvemen sincs a szó, te már pontosan tudod, URam.
5 Minden oldalról körülfogtál, kezedet rajtam tartod.
6 Csodálatos nekem ez a tudás, igen magas, nem tudom felfogni.
7 Hova menjek lelked elől? Orcád elől hova fussak?
8 Ha a mennybe szállnék, ott vagy, ha a holtak hazájában feküdnék le,
te ott is ott vagy.
9 Ha a hajnal szárnyaira kelnék, és a tenger túlsó végén laknék,
10 kezed ott is elérne, jobbod megragadna engem.
11 Ha azt gondolnám, hogy elnyel a sötétség, és éjszakává lesz
körülöttem a világosság:
12 a sötétség nem lenne elég sötét neked, az éjszaka világos lenne,
mint a nappal, a sötétség pedig olyan, mint a világosság.

                        ISMERNI ÉS SZERETNI

Uram, te megvizsgálsz, és ismersz engem. (Zsolt 139,1)

Egy nemzetközi hírességről szóló dokumentumfilmben a producer azt
magyarázta, miért érzi magához nagyon közel állónak ezt az embert.
"Ismerni valakit annyi, mint megszeretni őt." - mondta. Habár nem
vagyok biztos, hogy ez igaz, eszembe jutottak, akik számomra a
legkedvesebbek, és rájöttem, a szeretetem alapja az, hogy ismerem őket.
Azután olyanok jutottak eszembe, akiket először idegesítőnek találtam,
és szeretetreméltóbbakká váltak, amikor megismertem a történetüket.
Olvastam kegyetlen bűnözők, megvetett közszereplők és köznapi emberek
gyarlóságairól. Sokrétű történetük megismerése után haragom és
ítélkezésem enyhült.
Hamarosan megértettem: Isten irántam való szeretete abban gyökeredzik,
hogy emberi értelmet meghaladó mélységben ismer engem. Minden hibámról
és erényemről tud. Olvassa a másoknak írt bátorító soraimat, hallja,
amint egy magányos ismerősömet fölhívom, és látja, ahogy segítek sérült
fiamnak megágyazni. Arról is tud, amikor elveszítem a türelmem, hallja
sértő szavaimat, és ismeri az összes ostoba döntésemet.
Gyengeségünkben és erősségünkben is bízhatunk benne, hogy Isten
bensőséges tudása rólunk és kitartó szeretete irántunk
elválaszthatatlan.

Imádság: Mennyei Atyánk, segíts megismernünk másokat, hogy szerethessük
őket. Taníts minket ítélkezés helyett odafigyelni rájuk. Ámen.

Isten a legrosszabb oldalamat is ismeri, mégis szeret.
Julia Denton (Virginia, USA)

IMÁDKOZZUNK VALAKIÉRT, AKIT NEHEZÜNKRE ESIK SZERETNI!