Csendes Percek január 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Jan. 6., Cs, 03:41:02 CET

                      2011. január 6. csütörtök

Zsolt 103,6-18.

6 Minden elnyomottal törvényesen és igazságosan bánik az ÚR.
7 Megismertette útjait Mózessel, cselekedeteit Izráel fiaival.
8 Irgalmas és kegyelmes az ÚR, türelme hosszú, szeretete nagy.
9 Nem perel mindvégig, nem tart haragja örökké.
10 Nem vétkeink szerint bánik velünk, nem bűneink szerint fizet nekünk.
11 Mert amilyen magasan van az ég a föld fölött, olyan nagy a szeretete
az istenfélők iránt.
12 Amilyen messze van napkelet napnyugattól, olyan messzire veti el
vétkeinket.
13 Amilyen irgalmas az apa fiaihoz, olyan irgalmas az ÚR az
istenfélőkhöz.
14 Hiszen tudja, hogyan formált, emlékszik rá, hogy porból lettünk.
15 Az ember napjai olyanok, mint a fű, úgy virágzik, mint a mező
virága.
16 Ha végigsöpör rajta a szél, vége van, még a helyét sem lehet
felismerni.
17 De az ÚR szeretete mindörökké az istenfélőkkel van, és igazsága még
az unokáikkal is;
18 azokkal, akik megtartják szövetségét, és törődnek rendelkezéseinek
teljesítésével.

                          EGY RÉGI KEHELY

Ha valaki Krisztusban van, új teremtés az: a régi elmúlt, és íme új
jött létre. (2Kor 5,17)

Egy használtáru-kereskedésben jártam, amely tele volt sokféle régi
holmival. A szegények boltja volt ez, amelyben kaphattak egy
ingyen-kávét, és megpihenhettek egy ócska karosszékben. Mintha itt
megállt volna az idő, távol a kinti rohanó élettől.
Miközben elsétáltam az egyik polc előtt, megpillantottam egy ósdi
kelyhet, fényét vesztetten, koszosan. Elhatároztam, hogy megveszem, és
megtisztítom. Meg tudtam vásárolni azért a néhány pénzdarabért, ami a
zsebemben csörgött. Kevesebbe került, mint egy városi buszjegy.
Amint elkezdtem csiszolgatni a kelyhet, fénylő ezüst tűnt elő. Egy idő
után egy gyönyörű ezüstkehely állt előttem, amelyet úrvacsora
alkalmával használhattak. Nemcsak nagyon értékes volt, de számomra
jelképpé is vált. Arra emlékeztetett, mit tett értem Jézus, amikor a
vérét ontotta bűneimért a keresztfán. Én nem vagyok túlzottan értékes a
modern társadalomban, talán csak az adóm ér valamit. Olyan szennyes
voltam, mint egy ócska holmi, de Jézus Krisztus megtisztított.
Ha nem tartozom is a világ felsőbb osztályába, és a szegények boltjába
járok, Isten szemében értékes vagyok.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük, hogy megtisztítottál, és újjá
formáltál, Jézusban, a mi Urunkban. Ámen.

A szenny, amit magunkra szedünk életutunk során, nem csökkenti
értékünket Isten előtt.
Einar Ingvi Magnusson (Reykjavik, Izland)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK MÉLTATLANNAK ÉRZIK MAGUKAT ISTEN KEGYELMÉRE!