Csendes Percek január 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Jan. 5., Sze, 03:41:01 CET

                        2011. január 5. szerda

Ézs 55,10-13.

10 Mert ahogyan az eső és a hó lehull az égből, és nem tér oda vissza,
hanem megöntözi a földet, termővé és gyümölcsözővé teszi; magot ad a
magvetőnek és kenyeret az éhezőnek,
11 ilyen lesz az én igém is, amely számból kijön: nem tér vissza hozzám
üresen, hanem véghezviszi, amit akarok, eléri célját, amiért küldtem.
12 Bizony, örömmel jöttök ki, és békességben vezetnek benneteket. A
hegyek és a halmok vígan ujjonganak előttetek, és a mező fái mind
tapsolnak.
13 A tövis helyén ciprus nő, a csalán helyén mirtusz nő. Az ÚR
dicsőségére lesz ez, örök jelül, amely nem pusztul el.

                          ISTEN JELENLÉTE

Az egek hirdetik Isten dicsőségét, kezének munkájáról beszél a menny.
Nappal a nappalnak adja át e szót, éjjel az éjjelnek adja tudtul.
(Zsolt 19,2-3)

Reggelente néha azért imádkozom, hogy hadd tapasztaljam meg Isten
jelenlétét a nap folyamán. Azután amikor a napom egészen másképp
alakul, mint ahogy elképzeltem, megkérdezem: "Hol voltál ma Istenem?"
Ahelyett, hogy Isten érintését érezném az esőcseppekben, morgolódom
amiatt, hogy elázok. Nem hallom meg Isten hangját a zenében vagy
dalban, hanem panaszkodok, hogy bennragadtam a csúcsforgalmi dugóban.
Olyan elfoglalt vagyok munkámban, hogy nem veszem észre Istent a
mellettem elhaladó ember mosolyában. Ilyenkor engedem, hogy mozgalmas
élettempóm magakadályozza Isten emlékeztető jeleinek felismerését a nap
folyamán.
Isten megmutathatja hatalmát a reggeli mennydörgésben. Napközben
beszélhet velem a rádió zenéjében, szólhat hozzám egy barát biztató
szavaiban, egy idegen köszöntésében. Isten gyönyörűsége tündökölhet
felém a lenyugvó napban. És gyermekeim "jóéjt-puszija" mindig Isten
érintését hozzák nekem.
Hasonló jelek mindennap körülvesznek minket. Amikor azonban csak a nagy
csodákban várjuk Isten jelenlétét, elmulasztjuk felismerni az ő
naponkénti emlékeztetőit.

Imádság: Köszönjük, Istenünk, állandó jelenlétedet. Tégy bennünket
figyelmesebbé, hogy észrevegyünk téged. Ámen.

Ma nyitva tartom a szemem Isten jelenlétének apró jeleire.
Marica Hodge (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK ISTEN JELENLÉTÉNEK MEGLÁTÁSÁÉRT!