Csendes Percek december 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 11., V, 05:37:01 CET

                     2011. december 11. vasárnap

Lk 1,46-55.

46 Mária pedig ezt mondta: "Magasztalja lelkem az Urat,
47 és az én lelkem ujjong Isten, az én Megtartóm előtt,
48 mert rátekintett szolgálóleánya megalázott voltára: és íme,
mostantól fogva boldognak mond engem minden nemzedék,
49 mert nagy dolgokat tett velem a Hatalmas, és szent az ő neve,
50 irgalma megmarad nemzedékről nemzedékre az őt félőkön.
51 Hatalmas dolgot cselekedett karjával, szétszórta a szívük
szándékában felfuvalkodottakat.
52 Hatalmasokat döntött le trónjukról, és megalázottakat emelt fel.
53 Éhezőket látott el javakkal, és bővelkedőket küldött el üres kézzel.
54 Felkarolta szolgáját, Izráelt, hogy megemlékezzék irgalmáról,
55 amint kijelentette atyáinknak, Ábrahámnak és az ő utódjának
mindörökké."

                         ELVEHETETLEN ÖRÖM

Mária pedig ezt mondta: "Magasztalja lelkem az Urat, és az én lelkem
ujjong Isten, az én Megtartóm előtt, mert rátekintett szolgálóleánya
megalázott voltára..." (Lk 1,46-48)

Pár héttel utolsó karácsonya előtt édesanyám az imádság idején ezt
mondta az istentiszteleten: "A ráknak egy agresszív típusát
diagnosztizálták nálam, a kilátásaim nem túl jók, de szeretném, ha
mindenki tudná, hogy semmi nincs, ami elvehetné tőlem a karácsony
örömét!" Bátor szavai emlékezetembe vésődtek.
Minden évben elolvasom Mária énekét (Magnificat), és arra gondolok, nem
számít, mi történik. Életünk egy nagyobb kép mozaikdarabkája. A várandós
és még nem házas Máriának hosszú és kényelmetlen utat kellett megtennie
egy szamár hátán Betlehemig, hogy végül egy istállóban adjon életet
fiának. Az angyal szavai után Mária mégis énekelt, mert tudta, hogy
Isten cselekszik. Helyzete ellenére felismerte, hogy Isten nemzedékről
nemzedékre megmaradó kegyelmének részese.
Mária és anyám lelkisége azt jelenti, hogy nem számít, mi történik
velünk, énekelhetünk. Ha Istenre emeljük tekintetünket, semmi sem
foszthat meg bennünket a karácsony örömétől.

Imádság: Irgalmas Urunk, még ha az ünnep alatt tudatában vagyunk is
életünk küzdelmeinek, érezzük, hogy ezek szent napok. Ne engedd, hogy
bármi is megzavarja a karácsonyban kapott örömünket. Ámen."

A karácsony öröme mélyebb, mint a problémáink.
Stephen P. West (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK A DAGANATOS BETEGEKÉRT!