Csendes Percek december 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2011. Dec. 10., Szo, 05:37:02 CET

                      2011. december 10. szombat

1Kor 13.

1 Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. 2 És ha
prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden
bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgyhogy
hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs bennem: semmi vagyok. 3 És
ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom, szeretet
pedig nincs bennem: semmi hasznom abból. 4 A szeretet türelmes, jóságos;
a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.
5 Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra,
nem rója fel a rosszat. 6 Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az
igazsággal. 7 Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent
eltűr. 8 A szeretet soha el nem múlik. De legyen bár prófétálás: el fog
töröltetni; legyen nyelveken való szólás: meg fog szűnni; legyen
ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az ismeretünk és töredékes
a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a
töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy
éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig
férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat. 12 Mert most tükör által
homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az
ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az
Isten. 13 Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három; ezek
közül pedig a legnagyobb a szeretet.

                          EGYETEMES NYELV

Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs
bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. (1Kor
13,1)

Indonéziában élek, Délkelet-Ázsia sok szigetből álló gyönyörű
országában, ahol több mint 200 millió ember él, akik 300 különböző
nemzetiséghez tartoznak. Minden törzsnek saját nyelve és hagyományai
vannak, és az egy törzsbe tartozók általában különböző nyelvjárásokat
beszélnek, és önálló szókincsük van.
Én jávai nőként egy bataki törzsből származó férfihoz mentem feleségül.
Hogy a felesége lehessek, a férjem nagybátyjának adoptálnia kellett
engem, és kaptam egy új családnevet. Két éve házasodtunk össze, azóta
számtalan bataki ünnepen vettem részt férjem családjában.
Kezdetben gyakran elszigeteltnek éreztem magam a családi körben. Más
nyelven beszéltek, amiből alig értettem valamit. Aztán imádkoztam
Istenhez, adjon alázatos szívet, és a Szentlélek kezdett irányítani,
hogy mit tegyek. Az elszigeteltség érzése helyett inkább új családom
szükségleteire fordítottam figyelmem. Innivalóval és étellel kínáltam
őket; imádkoztam értük, és megosztottam hitemet saját anyanyelvemen.
Eszembe jutottak Pál apostol fenti szavai. Ma már tudom, hogy Isten egy
olyan univerzális nyelvet alkotott, amelyet minden ember megért, s ez
nem más, mint a szeretet.

Imádság: Istenünk, adj szolgálatkész szívet, ami csak a te
szeretetedért és dicsőségedért dobog! Ámen.

A szeretet Isten egyetemes nyelve.
Laksmi Kinasih (Jakarta, Indonézia)

IMÁDKOZZUNK INDONÉZIA NÉPÉÉRT!