Csendes Percek november 2.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2010. Nov. 2., K, 03:41:02 CET

                        2010. november 2. kedd

1Kor 13,8-13.

8 A szeretet soha el nem múlik. De legyen bár prófétálás: el fog
töröltetni; legyen nyelveken való szólás: meg fog szűnni; legyen
ismeret: el fog töröltetni. 9 Mert töredékes az ismeretünk és töredékes
a prófétálásunk. 10 Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a
töredékes. 11 Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy
éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig
férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat. 12 Mert most tükör által
homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az
ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az
Isten. 13 Most azért megmarad a hit, a remény, a szeretet, e három;
ezek közül pedig a legnagyobb a szeretet.

                           A HATÁRVONALON

A szeretet soha el nem múlik. (1Kor 13,8)

Múlt hétfőn az egyik lelkészkollégám 31 éves fia meghalt a
rákbetegséggel vívott hathónapos harc végén. Feleségét és kéthónapos
kisfiát hagyta hátra. Mit mondhatok lelkészként egy ilyen helyzetben?
Mit mondhat bárki ilyenkor? Karl Barth teológusként és apaként átélve
hasonlót, a 20 éves fia sírjánál Pál apostolnak az 1Kor 13-ban
olvasható két szavába kapaszkodott: "most" és "akkor". Ez a két szó
húzza meg a határt a jelenlegi és az eljövendő élet között.
Ennél a fájdalmas határvonalnál álltunk ott, azon a hétfő délelőttön.
Az orvosok megtettek minden tőlük telhetőt, a betegség pedig elvégezte
a legrosszabbat. Olyan sok kérdés van, amelyet fel szeretnénk tenni,
csak nem tudjuk, hogyan. Pál is elismeri, hogy ebben az életben sok
mindenre nincs válasz.
Reménységünk az "akkor" szóban rejlő ígéret. A feltámadás után
színről-színre fogjuk látni Istent. Akkor majd teljes lesz az
ismeretünk. Most tükör által homályosan látunk, akkor pedig
színről-színre. Most töredékes az ismeretünk, akkor pedig teljes lesz.
A szomorúság idején három fontos fogalom fűzi össze a földi "most" és
az isteni "akkor" szavakat: a hit, remény és a szeretet. Ezek közül a
legnagyobb a szeretet. Bár lehetne bennünk Isten szeretete valósággá,
az örökkévalóság előízévé embertársaink számára!

Imádság: Istenünk, segíts szeretetedben elrejteni megválaszolatlan és
megválaszolhatatlan kérdéseinket. Ámen.

A szeretet erősebb a halálnál.
James A. Harnish (Florida, USA)

IMÁDKOZZUNK A GYERMEKÜKET ELVESZÍTETT SZÜLŐKÉRT!