Csendes Percek február 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Feb. 16., H, 03:41:01 CET

                       2009. február 16. hétfő

Fil 4,1-9.

1 Ezért tehát, testvéreim, akiket szeretek, és akik után vágyódom,
örömöm és koronám, így maradjatok meg az Úrban, szeretteim! 2 Evódiát
intem, és Szüntükhét is intem, hogy legyen közöttük egyetértés az
Úrban. 3 Sőt téged is kérlek, hűséges munkatársam, segíts nekik, akik
együtt küzdöttek velem az evangéliumért; Kelemennel és a többi
munkatársammal is, akiknek a neve benne van az élet könyvében. 4
Örüljetek az Úrban mindenkor! Ismét mondom: örüljetek. 5 A ti
szelídségetek legyen ismert minden ember előtt. Az Úr közel! 6 Semmiért
se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással
tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt; 7 és Isten békessége, mely
minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és
gondolataitokat a Krisztus Jézusban. 8 Egyébként pedig, testvéreim, ami
igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami szeretetreméltó,
ami jóhírű, ha valami nemes és dicséretes, azt vegyétek figyelembe! 9
Amit tanultatok és átvettetek, hallottatok és láttatok is tőlem, azt
tegyétek, és veletek lesz a békesség Istene!

                          "GONDOLATVÁLTÁS"

Ami igaz, ami tisztességes, ami igazságos, ami tiszta, ami
szeretetreméltó, ami jóhírű, ha valami nemes és dicséretes, azt
vegyétek figyelembe, és veletek lesz a békesség Istene! (Fil 4,8-9)

Éjjel megkértem szomszédaimat, hogy halkítsák le a zenét, mert aludni
szeretnénk. Folyton az járt a fejemben, mennyire nem törődnek másokkal
ezek az emberek. Reggel elhatároztam, levelet írok, hogy tudják, mi a
véleményünk a zajos társaságukról, amiért tönkreteszik a csendes utcánk
életét.
Miközben szabadjára engedtem haragomat, az Úr eszembe juttatta a
csodálatos vasárnapi istentiszteletet és az elkövetkező házas hétvégét,
ahol együtt leszünk barátainkkal. Felidéződtek bennem a nálunk tartott
bibliaórák, és azok az új emberek, akiket jövő hétre várunk. Eszembe
jutottak a hívő gyermekeim és unokáim. Végiggondoltam mindazt a sok
jót, amelyben Isten részesített szeretteimmel és barátainkkal együtt.
Néhány másodperc múlva szinte elpárolgott belőlem a negatív indulat.
Még néhány órán át azon kaptam magam, hogy vissza-visszatérnek a
negatív érzések, de mindig sikerült leküzdenem őket Isten
jótéteményének felidézésével. Felismertem, hogy Pál apostol arra
buzdít, hogy foglalkozzunk azzal, ami igaz, tisztességes, igazságos,
tiszta és szeretetreméltó, s ha ezt tesszük, nem marad hely szívünkben
a harag számára. Megtaláljuk a békés életet, amelyre mindannyian
vágyunk.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy gondolatainkat rád összpontosítsuk és
arra a sok jóra, amellyel megáldasz. Ámen.

Békességet találunk, ha felidézzük Isten jótéteményeit.
Richard Lewis (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZOMSZÉDAINKÉRT!