Csendes Percek február 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2009. Feb. 17., K, 03:41:02 CET

                        2009. február 17. kedd

Mt 6,25-34.

Jézus tanítása: 25 "Ezért mondom nektek: ne aggódjatok életetekért,
hogy mit egyetek, és mit igyatok, se testetekért, hogy mivel
ruházkodjatok. Nem több-e az élet a tápláléknál, és a test a
ruházatnál? 26 Nézzétek meg az égi madarakat: nem vetnek, nem is
aratnak, csűrbe sem takarnak, és mennyei Atyátok eltartja őket. Nem
vagytok-e ti sokkal értékesebbek náluk? 27 Aggódásával pedig ki tudná
közületek meghosszabbítani életét csak egy arasznyival is? 28 Mit
aggódtok a ruházatért is? Figyeljétek meg a mezei liliomokat, hogyan
növekednek: nem fáradoznak, és nem fonnak, 29 de mondom nektek, hogy
Salamon teljes dicsőségében sem öltözködött úgy, mint ezek közül akár
csak egy is. 30 Ha pedig a mező füvét, amely ma van, és holnap a
kemencébe vetik, így öltözteti az Isten, nem sokkal inkább titeket,
kicsinyhitűek?" 31 "Ne aggódjatok tehát, és ne mondjátok: Mit együnk? -
vagy: Mit igyunk? - vagy: Mit öltsünk magunkra? 32 Mindezt a pogányok
kérdezgetik; a ti mennyei Atyátok pedig tudja, hogy szükségetek van
minderre. 33 De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek
is mind ráadásul megadatnak nektek. 34 Ne aggódjatok tehát a holnapért,
mert a holnap majd aggódik magáért: elég minden napnak a maga baja."

                             ÖTBŐL EGY

De keressétek először az ő országát és igazságát, és ezek is mind
ráadásul megadatnak nektek. (Mt 6,33)

Hálaadás ünnepe utáni hétfőn, nem sokkal azután, hogy beértem a
munkahelyemre, a vállalat tulajdonosa közölte, hogy rosszul megy az
üzlet, el kell bocsátania öt dolgozót. Én is az öt között voltam. A hír
teljesen lesújtott. 62 éves voltam akkor, s bíztam benne, hogy ebből az
állásból mehetek majd nyugdíjba. Most egyszerre munkanélküli lettem.
Bár feleségem teljes állásban dolgozott, tudtuk, hogy mihamarabb munkát
kell találnom. Ez a korom miatt igen keserves küzdelemnek látszott.
Istenbe kellett vetnünk a bizalmunkat, hogy gondoskodni fog rólunk. Az
Úr eddig is ezt tette, amikor életünkben csodálatos barátokkal és
családdal ajándékozott meg, akik mind mellettünk álltak. Nem felelne
meg az igazságnak, ha azt mondanám, hogy nem volt bennem aggódás. Mint
a legtöbben, én is igyekeztem magam megoldani a problémáimat. Ismertem
Jézus szavát a Mt 6,33-ból, ám most fénysugárrá vált számomra a
sötétségben. Megértettem, hogy mindannyian Isten kezében vagyunk, és
aggodalmam eltűnt. Ő tudja, mire van szüksége a családomnak, tudja, még
mielőtt kérnénk, és bízhatok abban, hogy gondoskodni fog rólunk az
elkövetkező években is.

Imádság: Urunk, segíts, hogy bízni tudjunk benned, különösen a nehéz
időkben. Jézus nevében imádkozunk, aki azt mondta, ne aggodalmaskodjunk
a holnap miatt. Ámen.

Amikor Istenbe vetjük bizalmunkat, enyhül aggódásunk.
Harold Lemley (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIKET NEMRÉG BOCSÁTOTTAK EL!