Csendes Percek május 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Május. 17., Szo, 03:41:02 CEST

                       2008. május 17. szombat

Lk 12,35-40.

Jézus nondja: 35 "Legyen derekatok felövezve, és lámpásotok meggyújtva.
36 Ti pedig legyetek hasonlók az olyan emberekhez, akik várják, mikor
tér vissza uruk a menyegzőről, hogy amikor megérkezik és zörget,
azonnal ajtót nyithassanak neki. 37 Boldogok azok a szolgák, akiket az
úr, amikor megérkezik virrasztva talál. Bizony, mondom néktek, hogy
felövezi magát, asztalhoz ülteti őket, odamegy, és felszolgál nekik. 38
És ha a második vagy ha a harmadik őrváltáskor érkezik is meg, és
virrasztva találja őket: boldogok azok a szolgák! 39 Azt pedig
jegyezzétek meg, hogy ha tudná a ház ura: melyik órában jön a tolvaj,
nem hagyná, hogy betörjön a házába. 40 Ti is legyetek készen, mert
abban az órában jön el az Emberfia, amikor nem is gondoljátok!"

                            KÉSZENLÉTBEN

Ti is legyetek készen, mert abban az órában jön el az Emberfia, amikor
nem is gondoljátok! (Lk 12,40)

Éppen dolgozatírásra készültem elsőéves pszichológia-csoportommal,
amikor a vejem telefonált. Egy nagy teherautó nem adva elsőbbséget,
összeütközött lányom autójával, aki azonnal meghalt. Másnap elrepültünk
hozzájuk, és megkerestem a baleset helyszínét. Ha két másodperccel
korábban vagy később ért volna oda a lányom, valószínűleg életben
maradt volna. Ebben a pillanatban egészen új megvilágításba került
számomra földi létünk törékenysége.
Hosszú évek óta hittem, hogy Isten velem van. Ott az útkereszteződésben
rájöttem, akár fiatalok, akár öregek vagyunk, csak pillanatra vagyunk
attól, hogy szemtől szemben találkozzunk az Úrral. Egy ütőértágulat,
egy szélütés, egy esés, egy autóbaleset vagy bármilyen más esemény
hirtelen kiragadva földi életünkből közvetlenül az Úr elé vihet
bennünket.
Lk 12-ben és más helyeken is az Újtestamentumban, az Úr arra biztat
minket, hogy mindig legyünk készen, mert bármely pillanatban
találkozhatunk Istennel.
Mióta elveszítettem lányomat, gyakran gondolok arra, hogy talán csak
egy pillanatra vagyok a Krisztussal való találkozástól. Úgy akarok
élni, mint a szolga, aki várja ura visszatérését.

Imádság: Drága Uram, add, hogy jelenléted tudata irányítsa ma
döntéseimet, és cselekedeteim fakasszanak szeretetet, örömöt és békét
ebben a szűkölködő világban! Ámen.

Krisztus közelének tudata életünk minden percét átformálja.
Jeral Williams (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK A TRAGÉDIÁKBAN MEGHALTAK GYÁSZOLÓIÉRT!