Csendes Percek május 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Május. 18., V, 03:41:01 CEST

                       2008. május 18. vasárnap

2Kir 4,1-7.

1 Egyszer egy prófétatanítvány felesége így kiáltott Elizeushoz:
Szolgád, az én férjem meghalt; és te is tudod, hogy szolgád félte az
URat. Most eljött a hitelező, hogy elvegye két gyermekemet
rabszolgájának. 2 Elizeus megkérdezte tőle: Mit tehetek érted? Mondd
meg nekem, mi van a házadban? Az asszony így felelt: Nincsen egyéb
szolgálód házában, csak egy korsó olaj. 3 Elizeus ezt mondta: Menj,
kérj kölcsön edényeket ott kinn minden szomszédodtól, üres edényeket,
de nem keveset. 4 Azután menj be, zárd be magad és fiaid mögött az
ajtót, és tölts ezekbe az edényekbe. Amelyik megtelt, tedd félre! 5 Az
asszony elment, és bezárta maga és fiai mögött az ajtót. Azok eléje
rakták az edényeket, ő pedig töltögetett. 6 Amikor megteltek az
edények, ezt mondta az egyik fiának: Tégy elém még egy edényt! De az
így felelt neki: Nincs több edény. Ezután nem folyt több olaj. 7 Az
asszony elment az Isten emberéhez, és elbeszélte ezt. Ő pedig így
szólt: Eredj, add el az olajat, és fizesd ki az adósságodat. Ami pedig
megmarad, abból élj a fiaiddal együtt!

                              A GOMBÁK

Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék onnan felülről, a
világosság Atyjától száll alá. (Jak 1,17)

Tartományunk egyik távoli vidékén vettünk részt az istentiszteleten. A
lelkész arra kérte a testvéreket, fejezzék ki hálájukat Isten
ajándékaiért. Sok ember felállt, és elmondta, mit köszönhet Istennek -
meggyógyította őket, munkát vagy biztonságos utazást nyújtott nekik
stb. Egy ötven év körüli asszony, aki a szegénység és a kemény munka
miatt legyengült, és jóval idősebbnek látszott, a gombákat köszönte meg
Istennek. Így imádkozott: "Drága Istenem, köszönöm neked a gombákat,
melyeket a kertemben növesztettél. Rengeteg termett, és több pénzt
kerestem rajtuk, mint a rendszeres fizetésem. Nem én ültettem, és nem
érdemeltem meg őket, de te, Gondviselő Atyám, egyszerűen úgy adtad
nekem, mint a mannát a Mennyországból. Olyan boldog vagyok!"
Természetesen ehhez az imádsághoz én is kapcsolódni tudok. Sokszor
kapunk sokkal többet, mint amit megérdemelnénk, és mégis magától
értetődőnek vesszük, elfelejtjük megköszönni Istennek. Ehelyett
köszönetet mondhatunk Istennek minden kis és nagy ajándékáért. Isten
irántunk való mérhetetlen szeretete áldásokkal vesz körül bennünket.

Imádság: Istenünk, minden áldásodért, minden egyes szeretetteljes és
gondoskodó ajándékodért hálát adunk! Ámen.

Ismerjük fel a mai nap áldásait!
Charlotte Mande Kasongo-Lenge (Nyugati-fok, Dél-Afrika)

IMÁDKOZZUNK A KIS KERESETŰ EMBEREKÉRT!