Csendes Percek május 16.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Május. 16., P, 03:41:02 CEST

                        2008. május 16. péntek

1Móz 3,6-13.

6 Az asszony úgy látta, hogy jó volna enni arról a fáról, mert csábítja
a szemet, meg kívánatos is az a fa, mert okossá tesz: szakított a
gyümölcséből, evett, majd adott a vele levő férjének is, és ő is evett.
7 Ekkor megnyílt mindkettőjük szeme, és észrevették, hogy mezítelenek.
Ezért fügefaleveleket fűztek össze, és ágyékkötőket készítettek
maguknak. 8 Amikor azonban meghallották az ÚRisten hangját, amint
szellős alkonyatkor járt-kelt a kertben, elrejtőzött az ember és a
felesége az ÚRisten elől a kert fái között. 9 De az ÚRisten kiáltott az
embernek, és ezt kérdezte: Hol vagy? 10 Az ember így felelt:
Meghallottam hangodat a kertben, és megijedtem, mert mezítelen vagyok.
Ezért rejtőztem el. 11 Az Isten erre azt kérdezte: Ki mondta meg neked,
hogy mezítelen vagy? Talán arról a fáról ettél, amelyről azt
parancsoltam, hogy ne egyél? 12 Az ember így felelt: Az asszony, akit
mellém adtál, ő adott nekem a fáról, és így ettem: 13 Akkor az ÚRisten
ezt kérdezte az asszonytól: Mit tettél? Az asszony így felelt: A kígyó
szedett rá, azért ettem.

                              BÚJÓCSKA

Hova menjek lelked elől?... a sötétség nem lenne elég sötét neked, az
éjszaka világos lenne, mint a nappal, a sötétség pedig olyan, mint a
világosság. (Zsolt 139,7.12)

Sosem felejtem el a bújócskát hároméves fiammal. Meg volt győződve
arról, hogyha ő nem lát engem, akkor én sem látom őt; még akkor sem, ha
az ágy mögül kikandikál a cipője.
Olykor mi, keresztyének is hasonlóan naivak vagyunk, amikor azt
gondoljuk, elrejtőzhetünk Isten elől. Ádám és Éva megpróbált elbújni
Isten elől, de aztán megtanulták, hogy Isten mindig tudja, hol találja
őket. Néha elbátortalanodom az Isten követésében és a kísértésnek való
ellenállásban. Ilyenkor úgy gondolom, ha elkerülöm Istent azzal, hogy
nem imádkozom hozzá, nem járok istentiszteletre és elhanyagolom a
közösséget, ő nem fogja tudni, ha kudarcot vallok. Az igazság az, hogy
Isten mindig mindent tud rólam.
Amikor őszintén imádkozunk, és Isten elé tárjuk életünk minden dolgát,
bűneinket, félelmeinket, nem azért tesszük, hogy Istent tájékoztassuk -
hiszen ő ezeket már mind tudja. Azért imádkozunk, hogy többet tudjunk
Istenről, és jobban megismerjük Isten akaratát életünkre és
döntéseinkre.

Imádság: Szerető Istenünk, bocsásd meg, hogy időnként elkerülünk téged!
Segíts, hogy minden egyes napon szánjunk időt arra, hogy közelebb
kerüljünk hozzád. Ámen.

Nem Istennek, hanem nekünk van szükségünk az imádságra!
Rhanna Kidwell (Massachusetts, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK EL AKARNAK REJTŐZNI ISTENTŐL!