Csendes Percek május 15.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Május. 15., Cs, 03:41:02 CEST

                      2008. május 15. csütörtök

Gal 1,11-24.

11 Tudtotokra adom, testvéreim, hogy az evangélium, amelyet én
hirdettem, nem embertől származik, 12 mert én nem embertől vettem, nem
is tanítottak rá, hanem Jézus Krisztus kinyilatkoztatásából kaptam. 13
Mert hallottátok: milyen volt az én egykori magatartásom a zsidóság
körében, hogy féktelenül üldöztem az Isten egyházát, és pusztítottam
azt. 14 És a zsidó hithűségben sok kortársamat felülmúltam népem
körében, minthogy fölöttébb buzgó rajongója voltam atyáim
hagyományainak. 15 De amikor úgy tetszett annak, aki engem anyám
méhétől fogva kiválasztott, és kegyelme által elhívott, 16 hogy
kinyilatkoztassa Fiát énbennem, hogy hirdessem őt a pogányok között,
nem tanácskoztam testtel és vérrel. 17 Nem is mentem fel Jeruzsálembe
azokhoz, akik előttem lettek apostolokká, hanem azonnal elmentem
Arábiába, aztán ismét visszatértem Damaszkuszba. 18 Majd három esztendő
múlva felmentem Jeruzsálembe, hogy meglátogassam Kéfást, és nála
maradtam tizenöt napig. 19 De az apostolok közül nem láttam mást, csak
Jakabot, az Úr testvérét. 20 Amit pedig nektek írok, íme, az Isten
színe előtt mondom, hogy nem hazugság. 21 Azután elmentem Szíria és
Cilicia vidékére. 22 Júdea keresztyén gyülekezetei azonban személy
szerint nem ismertek engem. 23 Csupán ezt hallották: "Aki egykor
üldözött minket, most hirdeti azt a hitet, amelyet valamikor
pusztított." 24 És dicsőítették énértem az Istent.

                            TANÍTVÁNYSÁG

Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve
őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében. (Mt 28,19)

Hűséges olvasója vagyok a Csendes Perceknek, és több példányt is
szoktam a családtagjaimnak és szomszédaimnak vásárolni. Amikor laikus
szolgálóként betegeket és időseket látogatunk, felolvasásra a Csendes
Percek áhítataiból választunk.
Egy alkalommal felfigyeltem a szerzők lakhelyének megjelölésére. Néhány
olyan közel volt, mint a szülővárosom, mások akár a világ másik végén,
mint például Queensland (Ausztrália). Bizonyos írók olyan híres
nagyvárosokból valók, mint az Egyesült Államok fővárosa, Washington, de
érkeznek áhítatok kevésbé ismert területekről, mint amilyen az indiai
Lucknow, vagy a dél-afrikai Gauteng. Nagyon hálás a szívem Istennek,
amiért oly sokan engedelmeskednek a missziós parancsnak: "Menjetek el,
és tegyetek tanítvánnyá minden népet".
Egy vendég lelkipásztor a közelmúltban azt mondta a gyülekezetünkben,
hogy a föld lakosságának fele nem ismeri az Urat. Gyakran kinyitjuk a
templomajtót, és azt várjuk, hogy az emberek odajöjjenek, de a
Szentírás világosan mondja: "Menjetek el, és tegyetek tanítvánnyá
minden népet".

Imádság: Istenünk, bocsásd meg, hogy a gyülekezetünkben nyugodtan
ülünk, míg mások hit és remény nélkül élnek. Indíts bennünket az
evangélium hirdetésére. Ámen.

Hogyan válaszolunk Isten küldő szavára?
Hilda Ortiz (Puerto Rico)

IMÁDKOZZUNK A KÖRNYEZETÜNKBEN ÉLŐKÉRT, AKIK NEM ISMERIK JÉZUST!