Csendes Percek május 14.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Május. 14., Sze, 03:41:03 CEST

                        2008. május 14. szerda

Lk 18,18-30.

18 Akkor egy előkelő ember megkérdezte Jézustól: "Jó Mester, mit
tegyek, hogy elnyerjem az örök életet?" 19 Jézus ezt válaszolta neki:
"Miért mondasz engem jónak? Senki sem jó, egyedül csak az Isten. 20 A
parancsolatokat tudod: Ne paráználkodj, ne ölj, ne lopj, ne tanúskodj
hamisan, tiszteld apádat és anyádat!" 21 Ő pedig így szólt: "Ezt mind
megtartottam ifjúságomtól fogva." 22 Amikor Jézus ezt hallotta, így
szólt hozzá: "Még egy fogyatkozás van benned: add el minden vagyonodat,
oszd szét a szegényeknek, és kincsed lesz a mennyben; azután jöjj, és
kövess engem." 23 Az pedig, mikor ezt meghallotta, nagyon
elszomorodott, mert igen gazdag volt. 24 Jézus ezt látva, így szólt:
"Milyen nehezen mennek be az Isten országába azok, akiknek vagyonuk
van. 25 Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, mint a gazdagnak az
Isten országába bejutni." 26 Akik pedig ezt hallották, megkérdezték:
"Akkor ki üdvözülhet?" 27 Ő így felelt: "Ami lehetetlen az embereknek,
az Istennek lehetséges."
28 Ekkor így szólt Péter: "Íme, mi elhagytuk mindenünket, és követtünk
téged." 29 Ő pedig ezt mondta nekik: "Bizony, mondom néktek, hogy senki
sincs, aki elhagyta házát vagy feleségét, testvéreit, szüleit vagy
gyermekeit az Isten országáért, 30 hogy ne kapná vissza sokszorosát már
ebben a világban, a jövendő világban pedig az örök életet."

                              GAZDAG?

Milyen nehezen mennek be az Isten országába azok, akiknek vagyonuk van.
(Lk 18,24)

Egy történetet hallottam egyszer egy férfiról, aki a végrendeletében
úgy határozott, hogy az utazási csekkjeit temessék mellé a koporsóba.
Nevetséges próbálkozás volt ez, amivel meg akarta cáfolni "a sírba
úgysem viheted magaddal" mondást. Ugyanakkor nehezen tudtam megérteni
Jézus megjegyzését a gazdagokról. Habár egyáltalán nem vagyok gazdag
ember, bizonyára sok olyan dologgal rendelkezem, amit Jézus luxusnak
ítélne. Sőt, felelőtlenség lenne lemondani anyagi javaimról, mert ha a
feleségemmel öregek és nyugdíjasok leszünk, akkor nem akarjuk a
gyerekeinket terhelni a pénzügyi nehézségeinkkel.
Bizonyos szempontból sok embert elszomorít ez az igeszakasz. De a
szövegkörnyezetből világosan kiderül, nem kell ahhoz nincstelennek
lennünk, hogy bejussunk a mennyek országába. Ez a fejezet arról szól,
hogy jobban szeretjük-e a tulajdonunkat, a gazdagságot, mint az Urat.
Azt várja el tőlünk Isten, hogy segítsünk a rászorulóknak, miközben a
saját szükségünkről is gondoskodunk. Hogyan találjuk meg az egyensúlyt?
A hit, és a Biblia olvasása által soha ne felejtsünk Krisztusra
támaszkodni, akinek a vezetése örökké megbízható.

Imádság: Drága Urunk, taníts minket meglátni, milyen értékes, ha
megosztjuk másokkal javainkat. Ámen.

Hogyan tudom hűségesebben megosztani vagyonomat a rászorulókkal?
Andrew Billings (Dél-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK A FÖLDI TULAJDON RABJAI!