Csendes Percek május 10.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Május. 10., Szo, 03:41:02 CEST

                       2008. május 10. szombat

Jn 20,19-29.

19 Aznap, amikor beesteledett, a hét első napján, ott ahol összegyűltek
a tanítványok, bár a zsidóktól való félelem miatt az ajtók zárva
voltak, eljött Jézus, megállt középen, és így szólt hozzájuk: "Békesség
néktek!" 20 És miután ezt mondta, megmutatta nekik a kezét és az
oldalát. A tanítványok megörültek, hogy látják az Urat. 21 Jézus erre
ismét ezt mondta nekik: "Békesség néktek! Ahogyan engem elküldött az
Atya, én is elküldelek titeket." 22 Ezt mondván, rájuk lehelt, és így
folytatta: "Vegyetek Szentlelket! 23 Akiknek megbocsátjátok a bűneit,
azok bocsánatot nyernek, akikéit pedig megtartjátok, azoknak a bűnei
megmaradnak."
24 Tamás pedig, egy a tizenkettő közül, akit Ikernek hívtak, éppen nem
volt velük, amikor megjelent Jézus. 25 A többi tanítvány így szólt
hozzá: "Láttuk az Urat." Ő azonban ezt mondta nekik: "Ha nem látom a
kezén a szegek helyét, és nem érintem meg ujjammal a szegek helyét, és
nem teszem a kezemet az oldalára, nem hiszem." 26 Nyolc nap múlva ismét
benn voltak a tanítványai, és Tamás is velük. Bár az ajtók zárva
voltak, bement Jézus, megállt középen, és ezt mondta: "Békesség
néktek!" 27 Azután így szólt Tamáshoz: "Nyújtsd ide az ujjadat, és nézd
meg a kezeimet, nyújtsd ide a kezedet, és tedd az oldalamra, és ne légy
hitetlen, hanem hívő." 28 Tamás pedig így felelt: "Én Uram, és én
Istenem!" 29 Jézus így szólt hozzá: "Mivel látsz engem, hiszel:
boldogok, akik nem látnak és hisznek."

                     BÉKESSÉG JÉZUS SEBEI ÁLTAL

Eljött Jézus, megállt középen, és így szólt hozzájuk: "Békesség
néktek!" És miután ezt mondta, megmutatta nekik a kezét és az oldalát.
... Jézus erre ismét ezt mondta nekik: "Békesség néktek!" (Jn 20,19-21)

Ezek a szavak nekem arról a békességről szólnak, amelyet Istenben,
Jézus Krisztus által nyerhetünk. Kétszer is mondta a tanítványainak,
"Békesség néktek!" S a két alkalom között, megmutatta nekik kezeit és
az oldalát. Hogy miért? Úgy gondolom, tudatni akarta velük, hogy
békességünk az ő kereszthalála által lehet, és a sebek a kezein és
oldalán ennek az eseménynek a bizonyítékai.
Ha meg szeretnénk békülni az Istennel, akkor Krisztus sebeivel kell
először szembesülnünk. Meg kell értenünk, hogy ezeket a sebeket a mi
bűneink okozták, és hogy ezek a bűnök választanak el bennünket az
Istentől.
De ha bűnbocsánatát kérjük, Jézus sebei által megtisztulhatunk, és igaz
békességet nyerhetünk Istennél.
Milyen csodálatos igazság! Ha készek vagyunk vállalni a felelőséget a
bűneinkért, és Isten bocsánatát kérjük, véglegesen megbékülhetünk vele!

Imádság: Úr Jézus, köszönjük, hogy áldozatod által békességünk lehet az
Atyával. Segíts, hogy mindenkinek, akit utunkba hozol, bizonyságot
tehessünk erről. Ámen.

Egyedül Krisztusban békülhetünk meg az Istennel.
Jarmila Kalko (Szerbia)

IMÁDKOZZUNK BŰNEINK BOCSÁNATÁÉRT!