Csendes Percek április 18.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2008. Ápr. 18., P, 03:41:03 CEST

                       2008. április 18. péntek

Mt 13,18-23.

18 "Ti tehát halljátok meg a magvető példázatát! 19 Amikor valaki
hallja a mennyek országának igéjét, és nem érti, eljön a gonosz, és
elragadja azt, ami szívébe van vetve: ez olyan, mint akinél az útfélre
hullott a mag. 20 Akinél pedig sziklás talajra hullott, az hallja az
igét, és azonnal örömmel fogadja, 21 de nem gyökerezik meg benne, ezért
csak ideig való, s amint nyomorúság vagy üldözés támad az ige miatt,
azonnal eltántorodik. 22 Akinél pedig tövisek közé hullott, hallja az
igét, de e világ gondja és a gazdagság csábítása megfojtja az igét, és
nem hoz termést. 23 Akinél pedig jó földbe hullott, az hallja és érti
az igét, és terem: az egyik százannyit, a másik hatvanannyit, a
harmadik harmincannyit."

                         HANGOS ÉS ÉRTHETŐ

Akinél pedig jó földbe hullott, az hallja és érti az igét, és terem: az
egyik százannyit, a másik hatvanannyit, a harmadik harmincannyit. (Mt
13,23)

A minap vettem egy kis rádiót az irodámba, bekapcsoltam és megpróbáltam
a kedvenc rádióállomásomat megkeresni, de semmi nem jött be. Arra
gondoltam, talán túl közel van a számítógép, ezért áttettem egy
könyvespolcra. Kicsit jobb lett így, de még mindig nem volt tökéletes.
Végül megtaláltam azt a helyet, ahol tökéletesen, jól hallhatóan bejött
az állomás.
Azt gondolom, a hitem valahogyan hasonlóan működik: Isten mindig szól
hozzám, csak éppen nem mindig vagyok a megfelelő helyen, hogy
meghalljam üzenetét. Van amikor se a szívem, se a gondolataim nincsenek
ráhangolva Istenre. Ilyenkor Jézus példáját kell követnem, aki időnként
kiment a pusztába, hogy Atyjával lehessen kettesben, és csak rá
figyelhessen.
Az istentisztelet egy olyan hely, ahol igazán Istenre figyelhetek: a
sok hívő között jól rá tudok hangolódni Istenre. Fogékony vagyok akkor
is Isten szavára, amikor a Bibliát vagy a Csendes Perceket olvasom.
Mindezeken kívül vannak más helyek és pillanatok is az életemben,
amikor különösen jól "veszem az adást".
A templomon kívül is jól rá lehet hangolódni Isten szavára - mondják
néhányan. Lehet, mégis legtöbbünknek fontos, hogy olyan helyet
keressünk, ahol legtisztábban értjük Isten szavát.

Imádság: Urunk, igédhez adj fogékonyságot. Ámen.

Mi segít abban, hogy meghalljam Istent?
Joe W. Walker (Oregon, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK NEHEZEN HALLJÁK ISTEN SZAVÁT!