Csendes Percek szeptember 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Sze. 6., Cs, 03:41:01 CEST

                    2007. szeptember 6. csütörtök

Mk 6,30-32.

30 Az apostolok visszatértek Jézushoz, és elbeszélték neki mindazt,
amit tettek és tanítottak. 31 Ő pedig így szólt hozzájuk: "Jöjjetek
velem csak ti magatok egy lakatlan helyre, és pihenjetek meg egy
kissé." Mert olyan sokan voltak, akik odaérkeztek, és akik elindultak,
hogy még enni sem volt idejük. 32 Elhajóztak tehát egy lakatlan helyre
magukban.

                            FÉLREVONULÁS

Jézus így szólt tanítványaihoz: Jöjjetek velem csak ti magatok egy
lakatlan helyre, és pihenjetek meg egy kissé. (Mk 6,31)

A Glastonbury Apátság területén sétálva, láttam, de alig hallottam az
apátság mellett elhaladó főút forgalmát. A több évszázados
istentiszteleti hely csendessége körülölelt, és teljesen kitörölte
belőlem azt a nyomasztó rosszkedvet, amelyet néhány perccel azelőtt
éreztem, amikor az okkult jelképekkel feldíszített üzletek mellett
haladtam el. A székesegyház szépsége és békessége olybá tűnt, mintha
egy másik világba léptem volna.
Gondolatban elidőztem azon az igeszakaszon, ahol Jézus félrehívja a
tanítványait az őket körülvevő, és figyelmükre igényt tartó tömegből.
Jézus megértette a tanítványok csalódottságát: éhesek és fáradtak
voltak, inkább a legutóbbi élményeikről szerettek volna mesélni neki. A
pihenő csak addig tartott, amíg a hajó úton volt, de ez a kis idő is
elegendő volt. Újra tudtak foglalkozni a tolongó tömeggel.
Urunk tudja, mit érzünk, mire van az adott pillanatban szükségünk, és
megajándékoz a felüdüléshez szükséges áldott percekkel. Nem mindig
lehetséges azonban visszavonulnunk egy csendes helyre. De ahol vagyunk,
fordítsuk figyelmünket a mindig jelenlévő Krisztusra, és békét találunk
lelkünknek.

Imádság: Úr Jézus Krisztus, köszönjük, amikor félrevonsz minket a
körülvevő világ zajától, és a nyugalom különleges pillanataival
ajándékozol meg jelenlétedben. Ámen.

Krisztus így szól hozzánk: Jer, és pihenj meg jelenlétemben!
Hazel V. Thompson (Somerset, Anglia)

IMÁDKOZZUNK AZ ELFOGLALT EGYHÁZI ALKALMAZOTTAKÉRT!