Csendes Percek május 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Május. 5., Szo, 03:41:02 CEST

                        2007. május 5. szombat

Zsolt 42.

1 A karmesternek: Kórah fiainak tanítókölteménye.
2 Ahogyan a szarvas kívánkozik a folyóvízhez, úgy kívánkozik a lelkem
hozzád, Istenem!
3 Isten után szomjazik lelkem, az élő Isten után: Mikor mehetek el,
hogy megjelenjek Isten előtt?
4 Könnyem lett a kenyerem éjjel és nappal, mert egész nap ezt
mondogatják nekem: Hol van a te Istened?
5 Kiöntöm lelkemet, és arra emlékezem, hogy milyen tömeggel vonultam,
és hogyan vezettem Isten házához hangos ujjongással és hálaénekkel az
ünneplő sokaságot.
6 Miért csüggedsz el, lelkem, miért háborogsz bennem? Bízzál Istenben,
mert még hálát adok neki az ő szabadításáért!
7 Istenem, elcsügged a lelkem, azért terád gondolok a Jordán földjéről
és a Hermónról, a Micár hegyéről.
8 Örvény örvénynek kiált zuhatagjaid hangjában, minden habod és
hullámod átcsapott fölöttem.
9 Nappal szeretetét rendeli mellém, éjjel éneket ad számba az ÚR;
imádságot életem Istenéhez.
10 Ezt mondom Istenemnek, kőszálamnak: Miért feledkeztél el rólam?
Miért kell gyászban járnom, miért gyötör az ellenség?
11 Mintha csontjaimat tördelnék, amikor gyaláznak ellenfeleim, mert
egész nap ezt mondogatják nekem: Hol van a te Istened?
12 Miért csüggedsz el, lelkem, miért háborogsz bennem? Bízzál Istenben,
mert még hálát adok neki, szabadító Istenemnek!

                            HA JÖN A BAJ

Isten a mi oltalmunk és erősségünk, mindig biztos segítség a
nyomorúságban. (Zsolt 46,2)

Amikor férjem elvált tőlem, a zsoltárokhoz menekültem. Elképzeltem,
hogy ott ülök Dávid mellett egy nyirkos barlangban, és kiöntöm szívem
nyomorúságát a jelenlévő Istennek. Milyen furcsa - gondoltam magamban,
- Izráel jövendőbeli királyát egy ilyen hideg, nyomorult helyen látni,
egyedül. Ha Dávid segítsége az Úrtól jött, akkor biztos, hogy Isten
engem is megment.
Isten azt ígérte, hogy állandó segítség lesz a veszedelem idején.
Kellett, hogy bízzak benne, és megbocsássak. Nem volt könnyű. De amint
elkezdtem hinni, reménytelen óráim Istennel töltött drága percekké
váltak.
Lassacskán észrevettem a madarak énekét, és hogy kit dicsőítenek.
Énekükben hallom Isten kérdését: "Elég vagyok neked?" Hallom a
suttogást, "Én alkottam a napkeltét" - amint reggel az első napsugár
bejön "barlangomba".
Isten jelen van a téli lakhelyemen is, melegít és megelégít. A Biblia
figyelmeztet, hogy jönnek nehéz napok, de azt is ígéri, hogy Isten
mindenkor velünk van.

Imádság: Teremtő Istenünk, minden napsugár alkotója, köszönjük, hogy a
gondok közepette is velünk vagy. Segíts, hogy téged keressünk, és
benned bízzunk teljesen. Ámen.

Isten meleget és békét kínál életünk téli időszakaiban is.
Debby Allen (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK A VÁLÁS FÁJDALMA MIATT SZENVEDŐKÉRT!