Csendes Percek március 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Már. 20., K, 03:41:03 CET

                        2007. március 20. kedd

1Kor 2,9-16.

9 "Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg sem
sejtett", azt készítette el az Isten az őt szeretőknek. 10 Nekünk pedig
kinyilatkoztatta Isten a Lélek által; mert a Lélek mindent megvizsgál,
még Isten mélységeit is. 11 Mert ki ismerheti meg az emberek közül azt,
ami az emberben van? Egyedül az emberi lélek, amely benne lakik.
Ugyanígy azt sem ismerheti senki, ami Istenben van, csak Isten Lelke.
12 Mi pedig nem a világ lelkét kaptuk, hanem az Istenből való Lelket,
hogy megismerjük mindazt, amit Isten ajándékozott nekünk. 13 Ezeket
hirdetjük is, de nem emberi bölcsességből tanult szavakkal, hanem a
Lélektől jött tanítással, a lelki dolgokat a lelki embereknek
magyarázva. 14 A nem lelki ember pedig nem fogadja el az Isten Lelkének
dolgait, mert ezeket bolondságnak tekinti, sőt megismerni sem képes:
mert csak lelki módon lehet azokat megítélni. 15 A lelki ember azonban
mindent megítél, de őt senki sem ítéli meg. 16 Mert ki ismerte meg úgy
az Úr gondolatát, hogy őt kioktathatná? Bennünk pedig Krisztus értelme
van.

                          NYOLC MÁSODPERC

Csendesedjetek el, és tudjátok meg, hogy én vagyok az Isten! (Zsolt
46,11)

Visszatartottam lélegzetem. A sebész egy parányi pengét helyezett a
szememre, és minden elsötétült. A penge tompa zúgása hallatszott.
Annyit tudtam tenni, hogy összes bizalmamat a sebészbe vetem, és
fekszem nyugodtan. Nyolc másodpercnyi sötétség után a villogó piros
jelzés visszatért, és az orvos befejezte a lézeres szemműtétemet.
Láttam a mennyezeti csempéket. "Látok!"- mondtam megkönnyebbülten.
A nagy Orvosnak is az a vágya, hogy lelki látásunk élesebbé váljon. Egy
depresszió, a gyermekről való gondoskodás, vagy egy költözés
bizonytalansága feszültséget okozhat. Nem akarunk nyugton lenni, és
átadni magunkat a sebésznek. Szívesebben vennénk kézbe a szikét, és
élesítenénk meg valaki másnak a látását.
Időnként, amikor az élet arra kényszerít bennünket, hogy csendesedjünk
le, maradjunk nyugton és bízzunk Istenben, ő majd munkálkodik bennünk.
A sebészhez hasonlóan Isten is élesíteni tudja látásunkat. Lehet, hogy
nyolc másodpercre, vagy sokkal tovább a sötétségben vagyunk, de amikor
hittel feltekintünk, Krisztust fogjuk látni, a fényt, aki minden sötét
helyet beragyog.

Imádság: Urunk, amikor nem látjuk az utat, emlékeztess bennünket, hogy
várjunk rád, a világ Világosságára. Ámen.

Mit tanultam Istenről a nehéz időkben?
Pam Mytroen (Saskatchewan, Kanada)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ELVESZÍTETTÉK LÁTÁSUKAT!