Csendes Percek június 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Jún. 6., Sze, 03:41:02 CEST

                        2007. június 6. szerda

Mk 4,26-32.

26 Jézus ezt is mondta: "Úgy van az Isten országa, mint amikor az ember
elvetette a magot a földbe, 27 azután alszik és felkel, éjjel és
nappal: a mag sarjad és nő, ő pedig nem tudja, hogyan. 28 Magától terem
a föld, először zöld sarjat, azután kalászt, azután érett magot a
kalászban. 29 Amikor pedig a termés engedi, azonnal nekiereszti a
sarlót, mert itt az aratás."
30 Majd így folytatta: "Mihez hasonlítsuk az Isten országát, vagy
milyen példázatba foglaljuk? 31 Olyan, mint a mustármag: mikor elvetik
a földbe, kisebb minden magnál a földön, 32 miután pedig elvetették,
megnő és nagyobb lesz minden veteménynél, és olyan nagy ágakat hajt,
hogy árnyékában fészket rakhatnak az égi madarak."

                        REJTETT LEHETŐSÉGEK

Mihez hasonlítsuk az Isten országát? Olyan, mint a mustármag: mikor
elvetik a földbe, kisebb minden magnál a földön, miután pedig
elvetették, megnő és nagyobb lesz minden veteménynél. (Mk 4,30-32)

A kertem rengeteg növénnyel van beültetve. Nagy gonddal válogattam ki a
paradicsomot, uborkát és paprikát, közéjük csodaszép virágos növényeket
is ültettem. Kezdetben picinyek voltak, de elképzeltem, hogy majd
hatalmassá fognak növekedni, finom zöldségeket teremnek, és csodálatos
illatokkal és színekkel árasztják el kertemet. A jó talaj, a napsütés,
az öntözés és a gondoskodás teljesen megérleli őket.
Hát nem így van az ember is? Kisbabaként picinek tűnhet, de éretté és
mások számára hasznossá növekedhet. Egy lármás, vagy kíváncsi
szomszédban, egy lázadó kamaszban, vagy egy különc keresztyénben nem
mindig könnyű észrevenni a potenciális lehetőségeket. Azonban, ha
képesek vagyunk egymásban azt is meglátni, amivé válhat, akkor
felcsillanhatnak előttünk a benne rejlő értékek. Ha a szeretetünk és
elfogadásunk fényét adjuk egymásnak, ha imával öntözzük a
kapcsolatainkat, akkor erőt adunk a másiknak a változáshoz és
növekedéshez.

Imádság: Uram, segíts, hogy szeressük egymást, és soha ne vessünk meg
senkit kora, külseje vagy helyzete miatt. Ámen.

A szeretet és elfogadás segít Isten terve szerinti emberré válni.
Mildred K. Butterfield (Oklahoma, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY MEGLÁSSUK AZ EMBERTÁRSAINKBAN REJLŐ LEHETŐSÉGEKET!