Csendes Percek február 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2007. Feb. 4., V, 03:41:01 CET

                      2007. február 4. vasárnap

1Kor 3,2-9.

2 Tejjel tápláltalak titeket, nem kemény eledellel, mert még nem
bírtátok volna el. Sőt még most sem bírjátok el, 3 mert még testiek
vagytok. Amikor ugyanis irigység és viszálykodás van közöttetek, nem
testiek vagytok-e, és nem emberi módon viselkedtek-e? 4 Ha az egyik ezt
mondja: "Én Pálé vagyok", a másik pedig azt: "Én Apollósé", nem emberi
módon beszéltek-e? 5 Hát ki az az Apollós, és ki az a Pál? Szolgák
csupán, akik által hívővé lettetek; mégpedig ki-ki úgy szolgál, ahogy
megadta neki az Úr.
6 Én ültettem, Apollós öntözte, de a növekedést az Isten adta. 7
Úgyhogy az sem számít, aki ültet, az sem, aki öntöz, hanem csak Isten,
aki a növekedést adja. 8 Aki ültet, és aki öntöz: egyek, és mindegyik
majd a maga jutalmát kapja fáradozásához méltóan. 9 Mert mi Isten
munkatársai vagyunk, ti pedig Isten szántóföldje, Isten épülete
vagytok.

                       A FŰNYÍRÓGÉPEK PÉLDÁJA

Én ültettem, Apollós öntözte, de a növekedést az Isten adta. (1Kor 3,6)

Egy nap, amikor hazaértem, egy fűnyírókkal megpakolt kisteherautót
pillantottam meg. Kérdeztem a fiamtól és a barátaitól, hogy valami
önálló fűnyíró-üzletben mesterkednek-e. Megmagyarázták, hogy sokkal
szórakoztatóbb volt közösen dolgozniuk, és tulajdonképpen segítettek
egymásnak lenyírni a füvet.
Este megkérdeztem a fiamat, hogy egyeztek meg a fizetségről. "Miről
beszélsz?" - kérdezte. Emlékeztettem, hogy az egyik barátjának nagyobb
volt a területe, s így annak a fiúnak többet is kellene kapnia. "Apa,
nem érted. Mindenki megkapja a fizetséget a saját területéért." Miután
még egy darabig tovább beszélgettünk, rájöttem, valóban nem értem.
Miért is ne dolgoztak volna együtt, ha ugyanazt a fizetséget kapják.
Ez egy szép példa az egyházak és életünk számára. Néha annyira a
szabályokra összpontosítunk és arra, kinek mi az érdeme, hogy szem elől
veszítjük a szolgálat lényegét. Sokkal többet érhetünk el, ha közösen
dolgozunk. Ha a szolgálat ugyanaz, miért nem dolgozunk együtt?
Ha ráébredünk, mennyivel többet tehetünk közösen, sokkal
eredményesebbek leszünk a többi ember megsegítésében.

Imádság: Teremtő Atyánk, segíts meglátnunk és közösen megvalósítanunk,
amit te fontosnak tartasz. Ámen.

Isten segítségével, sokkal többre juthatunk közös munkával.
Bruce L. Blumer (Dél-Dakota, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ EGYHÁZAK EGYÜTTMŰKÖDÉSÉÉRT!