Csendes Percek október 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Okt. 20., P, 03:41:03 CEST

                       2006. október 20. péntek

Mt 7,1-5.

Jézus tanítása: 1 "Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! 2 Mert amilyen
ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek,
nektek is olyannal mérnek. 3 Miért nézed a szálkát atyádfia szemében, a
magad szemében pedig miért nem veszed észre még a gerendát sem? 4 Vagy
hogyan mondhatod akkor atyádfiának: Hadd vegyem ki szemedből a szálkát!
- mikor a magad szemében ott a gerenda. 5 Képmutató, vedd ki előbb
saját szemedből a gerendát, és akkor majd jól fogsz látni ahhoz, hogy
kivehesd atyádfia szeméből a szálkát."

                        VEDD KI A GERENDÁT!

Ne bosszankodj föl lelkedben hirtelen, mert a bosszankodás az ostobák
szívében tanyázik. (Préd 7,9)

Alkoholista családban nőttem fel. Már 12 éve próbálok "kigyógyulni"
ennek romboló hatásaiból. Sokszor kitör belőlem a düh, a harag.
Ilyenkor testem megfeszül, ordítozni szeretnék valakivel, mással
megfizettetni a haragom okát.
Ilyen esetekben emlékeztetem magam arra, lám mennyire hajlamos vagyok
utálni másokban azt, amit magamban sem szeretek. Végül is, először a
saját szememből kell kivenni a gerendát (Mt 7,5) ahhoz, hogy világosan
lássam a másokkal való konfliktusaim megoldását. Amikor csak tehetem,
kihátrálok az adott konfliktushelyzetből, és elvonulok imádkozni, vagy
a Bibliában keresek eligazítást. A Jak 1,19 arra figyelmeztet, mit
tehetek az ilyen forró pillanatokban. Ha megállok, és meghallgatom a
másikat, utána megfelelő módon tudok válaszolni, és ez csillapítja az
indulatokat.
Amikor Isten elé tárom érzéseimet, ez segít, hiszen egy tükröt tart
elém, s dühöm elpárolog. Miután leírom a naplómba haragos érzéseimet,
sokkal tényszerűbben látom saját szerepemet a konfliktusban. Képessé
válok hallgatni, a megoldást keresni, és talán még megbékélni is az
ellenem vétőkkel, abban a reménységben, hogy ők is keresik majd Istent.

Imádság: Urunk, segíts, hogy a konfliktusok idején először a saját
szívünkbe tekintsünk, mielőtt másoknak válaszolnánk. Ámen.

Isten szeretetet adhat szívünkbe a harag idején, ha kérjük őt.
Kim Kufus (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ ALKOHOLBETEGEKÉRT!