Csendes Percek november 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Nov. 28., K, 03:41:02 CET

                       2006. november 28. kedd

1Kor 2,1-15.

1 Én is, amikor megérkeztem hozzátok, testvéreim, nem úgy érkeztem,
mint aki ékesszólás vagy bölcsesség fölényével hirdeti nektek az Isten
bizonyságtételét. 2 Mert úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek
másról, csak Jézus Krisztusról, róla is mint a megfeszítettről. 3 És én
erőtlenség, félelem és nagy rettegés között jelentem meg nálatok. 4
Beszédem és igehirdetésem sem az emberi bölcsesség megejtő szavaival
hangzott hozzátok, hanem a Lélek bizonyító erejével; 5 hogy hitetek ne
emberek bölcsességén, hanem Isten erején nyugodjék.
6 A tökéletesek között azonban mi is bölcsességet szólunk, de nem e
világnak, sem e világ múlandó fejedelmeinek bölcsességét, 7 hanem Isten
titkos bölcsességét szóljuk, azt az elrejtett bölcsességet, amelyet az
Isten öröktől fogva elrendelt a mi dicsőségünkre. 8 Ezt e világ
fejedelmei közül senki sem ismerte fel, mert ha felismerték volna, a
dicsőség Urát nem feszítették volna meg. 9 Hanem hirdetjük, amint meg
van írva: "Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg
sem sejtett", azt készítette el az Isten az őt szeretőknek. 10 Nekünk
pedig kinyilatkoztatta Isten a Lélek által; mert a Lélek mindent
megvizsgál, még Isten mélységeit is. 11 Mert ki ismerheti meg az
emberek közül azt, ami az emberben van? Egyedül az emberi lélek, amely
benne lakik. Ugyanígy azt sem ismerheti senki, ami Istenben van, csak
Isten Lelke. 12 Mi pedig nem a világ lelkét kaptuk, hanem az Istenből
való Lelket, hogy megismerjük mindazt, amit Isten ajándékozott nekünk.
13 Ezeket hirdetjük is, de nem emberi bölcsességből tanult szavakkal,
hanem a Lélektől jött tanítással, a lelki dolgokat a lelki embereknek
magyarázva. 14 A nem lelki ember pedig nem fogadja el az Isten Lelkének
dolgait, mert ezeket bolondságnak tekinti, sőt megismerni sem képes:
mert csak lelki módon lehet azokat megítélni. 15 A lelki ember azonban
mindent megítél, de őt senki sem ítéli meg.

                          AZ ERŐ ÉRINTÉSE

Beszédem és igehirdetésem sem az emberi bölcsesség megfejtő szavaival
hangzott hozzátok, hanem a Lélek bizonyító erejével. (1Kor 2,4)

Reggeli sétám közben egy makk pattogott át előttem a járdán. Felemelve
megcsodáltam, hogy ebből az apró kemény magból hatalmas tölgyfa válhat.
Ahogy a makk héja alatt életerő rejtőzik, úgy van benne a változás és
növekedés ereje egy keresztyénben. A Szentlélek által neveljük a Lélek
gyümölcseit: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság,
hűség, szelídség, önmegtartóztatás. A Szentlélek erejével a romboló
szokásoktól egy egészséges lelki életgyakorlat felé fordulunk, és
megbocsátunk azoknak, akik bántanak minket. Az az erő, amely a gyilkos
Sault az igehirdető Pállá változtatta, ma is elérhető számunkra.
De, ahogy a makknak szüksége van talajra, napfényre és vízre ahhoz,
hogy tölgyfává fejlődjön, ugyanúgy a keresztyéneknek szükségük van a
bibliaolvasásra, imádságra és testvéri közösségre ahhoz, hogy
fejlődjenek. Krisztus útját tanuljuk, amikor olvassuk Isten Igéjét.
Megtapasztaljuk Krisztus közelségét, amikor imádkozunk. A hívők
közössége arra ösztönöz minket, hogy Krisztusért éljünk. Az erő
elérhető, ha megérintjük.

Imádság: Drága Istenünk, küldd el Szentlelkedet, hogy válaszolhassunk
kegyelmed felkínált lehetőségeire. Ámen.

Megtapasztaljuk Isten erejét, ha hittel lépünk előre.
Shirley G. Brosius (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÁROS SZOKÁSOK ELLEN HARCOLÓKÉRT!