Csendes Percek május 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Május. 6., Szo, 03:41:01 CEST

                        2006. május 6. szombat

Róm 12,1-3.

1 Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket, testvéreim, hogy okos
istentiszteletként szánjátok oda testeteket élő és szent áldozatul,
amely tetszik az Istennek; 2 és ne igazodjatok e világhoz, hanem
változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az
Isten akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes.
3 A nekem adatott kegyelem által mondom tehát közöttetek mindenkinek:
ne gondolja magát többnek, mint amennyinek gondolnia kell, hanem arra
igyekezzék mindenki, hogy józanul gondolkozzék az Istentől kapott hit
mértéke szerint.

                           A VÉSŐ FORMÁL

Ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg értelmetek
megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az Isten akarata, mi az, ami
jó, ami neki tetsző és tökéletes. (Róm 12,2)

Miközben figyeltem, hogyan dolgozik egy kőfaragó, észrevettem, hogy
voltak olyan részek, amelyeket egyszer sem érintett a véső. Ezek az
érintetlen területek ugyanúgy hozzájárultak a forma kialakulásához,
mint azok a mély vágások, amelyek által óriási darabok váltak le a
kőről. A művész mindkét stratégiát alkalmazta, hogy a remekmű
elkészüljön.
Egész nap úgy éreztem, Isten azt akarja elmagyarázni nekem, hogy a mi
életünk is hasonló ehhez a folyamathoz. Megértettem, hogy nemcsak a
megtörtént események formálnak minket, hanem azok a helyzetek is,
amelyeket elkerülünk. Ha minden körülmény, amibe belekerülünk, a véső
egy ütése, akkor azok a negatív hatások, amelyeket elkerülünk, szintén
meghatározó fontosságúak.
A környezetünk maradandó hatást gyakorol ránk. Bölcsen tesszük, ha
olyan helyzeteket és élményeket keresünk, amelyekben nem szennyezzük be
magunkat. Sajnos a tapasztalataink nemcsak formálnak, de meg is
sebezhetnek, olyan hegeket hagyva maguk után, amelyeket nagyon nehéz
eltüntetni. Ha megfontolt döntéseket hozunk, könnyebb Krisztus szerint
élni.

Imádság: Urunk, segíts azt választani, ami hozzád hasonlóvá formál
minket, és lehetőségeinket a szerint mérlegelni, hogy milyen hatással
vannak lelki növekedésünkre. Ámen.

Amit választunk - akár jó, akár rossz - formál minket.
Kenny A. Noble (Indiana, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÉZMŰVESEKÉRT!