Csendes Percek március 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Már. 27., H, 03:41:01 CEST

                       2006. március 27. hétfő

Zsolt 139,14-16.

14 Magasztallak téged, mert félelmes és csodálatos vagy; csodálatosak
alkotásaid, és lelkem jól tudja ezt.
15 Csontjaim nem voltak rejtve előtted, amikor titkon formálódtam,
mintha a föld mélyén képződtem volna.
16 Alaktalan testemet már látták szemeid; könyvedben minden meg volt
írva, a napok is, amelyeket nekem szántál, bár még egy sem volt meg
belőlük.

                         ISTEN GONDVISELÉSE

Ugye öt verebet adnak két fillérért: mégsem feledkezik meg közülük
egyről sem az Isten. Nektek pedig még a hajatok szálai is mind meg
vannak számlálva. (Lk 12,6-7)

Házam teraszán egyszer egy ökörszem fészkét fedeztem fel. A szülők a
fészket kis mohával bélelt kosárkában alakították ki. A biztonság
érdekében a kosarat a fészekkel együtt a virágállványon egy magasabb
helyre tettem. Örömteli várakozással leskelődtem mindennap, amíg a négy
kis rózsaszín-pettyes tojás burka megrepedt. Hallgattam, amint a piciny
fiókák kezdetben félénken csipognak. Figyeltem szüleiket, milyen
fáradhatatlanul repkednek ki-be, táplálva őket, amíg egyre nagyobbak,
erősebbek és hangosabbak lettek. Különös áldásnak éreztem, hogy
közelről szemlélhetem Istennek eme teremtményeit.
Egyik délután azután hangos felbolydulást hallottam odakünn, és láttam,
hogy a fiókák elkezdenek kiugrálni a fészekből. A kutyáim izgatottan
ugatták őket. Kiszaladtam, hogy megmentsem a tehetetlen kis madárkákat,
de az egyik már elpusztult. Sírva tartottam a kezemben a kis élettelen
testet, hiszen én ezeket a madárkákat már a születésük előtt ismertem.
Drágák voltak számomra, amikor még a tojásban voltak.
Isten sokkal jobban ismert minket a születésünk előtt. Már akkor terve
volt az életünkkel. Jézus szavai szerint Istennek a verebekre is gondja
van. Mennyivel inkább az emberekre!

Imádság: Teremtőnk, dicsőítünk téged a természet szépségeiért.
Köszönjük, hogy gondod van ránk. Ámen.

Isten már születésünk előtt ismert és szeretett minket.
Valerie Griner (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK A TERMÉSZETBARÁTOKÉRT!