Csendes Percek június 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jún. 19., H, 03:41:02 CEST

                        2006. június 19. hétfő

1Móz 7,1-5.17-24.

1 Akkor ezt mondta az ÚR Nóénak: Menj be egész házad népével a bárkába,
mert csak téged látlak igaznak ebben a nemzedékben. 2 Minden tiszta
állatból hetet-hetet vigyél magaddal, hímet és nőstényt. Azokból az
állatokból, amelyek nem tiszták, kettőt-kettőt, hímet és nőstényt. 3 Az
égi madarakból is hetet-hetet, hímet és nőstényt, hogy maradjon utódjuk
az egész földön. 4 Mert hét nap múlva negyven nap és negyven éjjel
tartó esőt bocsátok a földre, és eltörlök a föld színéről minden élőt,
amelyet alkottam. 5 Nóé meg is tett mindent úgy, ahogyan az ÚR
megparancsolta neki.
17 Amikor már negyven napja tartott az özönvíz a földön, annyira
megnövekedett a víz, hogy elbírta a bárkát, és az fölemelkedett a
földről. 18 A víz egyre áradt és növekedett a földön, úgyhogy a bárka a
víz színén úszott. 19 A víz egyre erősebben áradt a földön, és
elborította a legmagasabb hegyeket is az ég alatt. 20 Sőt tizenöt
könyöknyit áradt a víz azután, hogy elborította a hegyeket. 21
Elpusztult minden test, amely a földön mozgott: madár, állat és vad, a
földön nyüzsgő minden féreg és minden ember. 22 Minden meghalt, aminek
az orrában élet lehelete volt, ami a szárazföldön élt. 23 Eltörölt
Isten minden élőt, amely a föld színén volt, embert és állatot,
csúszómászót és égi madarat. Mindent eltörölt a földről, csak Nóé
maradt meg és azok, akik vele voltak a bárkában. 24 A víz százötven
napig áradt a földön.

                             A SZIVÁRVÁNY

Isten nem feledkezett meg Nóéról, sem azokról az élőlényekről, azokról
az állatokról, amelyek vele voltak a bárkában. Szelet bocsátott Isten a
földre, és a víz apadni kezdett. (1Móz 8,1)

A lányom válása után senkitől nem kaptam vigasztalást, magányosnak és
megsemmisítve éreztem magam. Nem tudtam, kivel oszthatnám meg
szomorúságomat. Aztán a következő igére találtam a Bibliában: "Isten
nem feledkezett meg Nóéról."
Az özönvíz története nem beszél arról, hogyan érzett Nóé, amikor a
bárkában volt a családjával és azzal a sok állattal. Eső verte a bárka
falát. Valószínűleg sötét volt és félelmetes odabent. Nóé talán még
panaszkodott is: Meddig fog még esni? Mikor fogunk kijutni innen?
Isten nem feledkezett meg Nóéról. Az eső elállt, a szelek pedig
felszárították a földet. Isten ott volt Nóéval. Amikor Nóé és családja
kijöttek a bárkából, Isten jelt adott: a szivárványt, az ő jelenlétének
ígéretét.
Milyen megnyugtató gondolat! Tudom, hogy Isten mindig velünk van, még a
sötétség és kétségbeesés idején is. Nem sokkal később, egyik
ismerősömtől kaptam néhány sort, melyben azt írta: "Isten tegnap, ma és
örökre ugyanaz." Nem tudott lányom válásáról, de mintha Isten szavát
küldte volna, aki nem feledkezett meg rólam. Olyan volt, mint eső után
a szivárvány.

Imádság: Istenünk, hálát adunk, hogy a sötétség és kétségbeesés idején
sem feledkezel meg rólunk. Ámen.

Isten soha nem feledkezik meg rólunk.
Christa Eckert Blum (Ohio, USA)

IMÁDKOZZUNK A VÁLÁS ELŐTT ÁLLÓ CSALÁDOKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Beth Nimmo - Darrell Scott: Rachel könnyei
Rachel Scott 17 évesen haltmeg egy iskolai lövöldözésben. Életének és
halálának fontos üzenetevan minden kamasz és fiatal számára, aki
napjainkban őszintén szeretnémegélni hitét.
http://www.harmat.hu/book/b215.htm
Bolti ár: 1500 Ft,- internetes ár: 1350,- Ft.

Harmat Kiadó
1114, Budapest, Bukarest u. 3.
Tel/Fax: (36-1) 466-9896
harmat at harmat.hu