Csendes Percek június 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jún. 20., K, 03:41:02 CEST

                        2006. június 20. kedd

Zsolt 51,12-15.

12 Tiszta szívet teremts bennem, Istenem, és az erős lelket újítsd meg
bennem!
13 Ne vess el orcád elől, szent lelkedet ne vedd el tőlem!
14 Vidámíts meg újra szabadításoddal, támogass, hogy lelkem készséges
legyen,
15 hogy taníthassam utaidra a hűtleneket, és a vétkesek megtérjenek
hozzád.

                            SZÍVDOBOGÁS

Tiszta szívet teremts bennem, Istenem, és az erős lelket újítsd meg
bennem! (Zsolt 51,12)

Nemrégiben arra lettem figyelmes, hogy a szívem időnként szabálytalanul
ver, különösen amikor aktív vagyok. Mivel ez egyre gyakoribbá vált, a
szív ritmusát figyelő műszerrel vizsgáltak meg. Nagyon féltem, amikor
először kellett bemondanom a telefonba a mért adatokat. Aggódtam, hogy
valami súlyos életveszélyes probléma van a szívemmel, de a vonal végén
lévő hang megnyugtatott.
Felkerestem egy kardiológust, majd további vizsgálatok következtek,
amelyekből kiderült, állapotom nem életveszélyes, hanem életmódbeli
változásokra van szükségem, hogy megelőzzünk komolyabb bajokat. Meg
kellett változtatnom étkezési, napirendi szokásaimat ahhoz, hogy
életemet és szívemet egyensúlyba hozhassam. Megnyugtattak, hogy ezekkel
a változásokkal egészségesen élhetek.
Időnként hasonló szabálytalanságokat tapasztalok a lelki életemben.
Imádkozom és keresem a módját a lelki egészségnek. Csak változtatással
- az aggódás, féltékenység, harag, ítélkezés és büszkeség feladásával -
tudom megtartani lelki egészségemet. Olykor a szív rendellenességei nem
életveszélyesek, hanem életet változtatóak.

Imádság: Istenünk, tartsd meg szívünket tisztaságban és egészségben.
Segíts, hogy a szeretetet, a kedvességet és a megbocsátást
gyakorolhassuk. Ámen.

Mit teszek azért, hogy lelkileg egészséges legyek?
Marion H. Duncan (Észak-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZÍVBETEGEKÉRT!