Csendes Percek június 3.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jún. 3., Szo, 03:41:01 CEST

                       2006. június 3. szombat

Lk 6,27-36.

Jézus szavai: 27 "Nektek azonban, akik hallgattok engem, ezt mondom:
szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek
titeket; 28 áldjátok azokat, akik átkoznak, és imádkozzatok azokért,
akik bántalmaznak titeket. 29 Aki arcul üt, annak tartsd oda a másik
arcodat is, és aki elveszi felsőruhádat, attól alsóruhádat se tagadd
meg. 30 Mindenkinek, aki kér tőled, adj, és attól, aki elveszi a
tiedet, ne követeld vissza. 31 És amint szeretnétek, hogy az emberek
veletek bánjanak, ti is úgy bánjatok velük." 32 "Ha azokat szeretitek,
akik szeretnek titeket, mi a jutalmatok? Hiszen a bűnösök is szeretik
azokat, akik őket szeretik. 33 És ha azokkal tesztek jót, akik veletek
jót tesznek, mi a jutalmatok? Hiszen a bűnösök is ugyanezt teszik. 34
És ha azoknak adtok kölcsönt, akiktől remélitek, hogy visszakapjátok,
mi a jutalmatok? Bűnösök is adnak kölcsönt bűnösöknek, hogy
visszakapják azt, ami jár nekik. 35 Ti azonban szeressétek
ellenségeiteket, tegyetek jót, és adjatok kölcsön, semmit sem várva
érte: nagy lesz akkor a jutalmatok, és a Magasságos fiai lesztek, mert
ő jóságos a hálátlanok és gonoszok iránt. 36 Legyetek irgalmasok, amint
Atyátok is irgalmas."

                       SZERETNI AZ ELLENSÉGET

Szeressétek ellenségeiteket, tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek
titeket; áldjátok azokat, akik átkoznak, és imádkozzatok azokért, akik
bántalmaznak titeket. (Lk 6,27-28)

Dühös voltam. Kezem ökölbe szorult. Gyomromat emésztő tűz mardosta.
Próbáltam megnyugtatni magam, mindhiába. A harag gyorsan keserűséggé
változott; gondolataim valaki körül forogtak, aki hazudott, becsapott
és hagyta, hogy a kábítószer és az alkohol lerombolja békés családi
életünket. Azt akartam, hogy eltűnjön az életünkből, és minden jóra
forduljon.
De rájöttem, hogy a gyűlölet és megvetés semmit sem javít a helyzeten.
Jézus szavai jutottak eszembe: "szeressétek ellenségeiteket". "Képtelen
vagyok rá" - panaszkodtam férjemnek. "Nem tudom szeretni ezt az embert.
Soha többé nem akarom látni. Nem engedem, hogy még egyszer fájdalmat
okozzon a családunknak."
"Talán, csak imádkoznunk kellene érte" - mondta a férjem nyugodtan.
Vonakodva fogtam az imádsághoz. Egy idő után éreztem, ahogy eláraszt a
békesség. Visszanyertem örömömet és eltűnt a keserűségem. Megváltozott
volna az ellenségem? Tudtommal nem. De a kapcsolatom Istennel és a
szeretteimmel más lett. Ezért aztán továbbra is imádkozni fogok
ellenségemért, ahogy Jézus tanítja.

Imádság: Istenünk, adj nekünk kegyelmet, hogy megbocsássunk egymásnak,
szeressük ellenségeinket, és imádkozzunk azokért, akik bántanak. Ámen.

Az imádság átalakít minket.
Paula Bostrom (Colorado, USA)

IMÁDKOZZUNK A SZENVEDÉLYBETEGEKÉRT ÉS CSALÁDJAIKÉRT!