Csendes Percek január 8.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Jan. 8., V, 03:41:00 CET

                       2006. január 8. vasárnap

Mt 5,13-16.

Jézus szavai: 13 "Ti vagytok a föld sója. Ha pedig a só megízetlenül,
mivel lehetne ízét visszaadni? Semmire sem való már, csak arra, hogy
kidobják, és eltapossák az emberek. 14 Ti vagytok a világ világossága.
Nem rejthető el a hegyen épült város. 15 A lámpást sem azért gyújtják
meg, hogy a véka alá, hanem hogy a lámpatartóra tegyék, és akkor
világít mindenkinek a házban. 16 Úgy ragyogjon a ti világosságotok az
emberek előtt, hogy lássák jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti
mennyei Atyátokat."

                      KERESZTYÉNNEK LÁTSZUNK?

Úgy ragyogjon a ti világosságotok az emberek előtt, hogy lássák jó
cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat. (Mt 5,16)

Egyik gyülekezeti tagunkhoz mentem a kórházba, és az információs
pultnál érdeklődtem, hogy melyik szobában találom. Az önkéntes
megkérdezte, hogy rokona vagyok-e a betegnek, mire azt feleltem: "Nem,
a lelkésze vagyok." Egy darabig nézett, majd azt mondta: "Nem úgy néz
ki, mint egy pap."
Azt gondolom, sokszor Jézussal is előállt hasonló helyzet, sokan úgy
vélték, hogy nem úgy néz ki, mint egy megváltó. Mikor szülővárosába,
Názáretbe érkezett, hogy a zsinagógában tanítson, az emberek azt
kérdezgették egymástól: "Nem a József fia ez?" Igaz, hogy Jézus
tanítása nagy hatással volt rájuk, de nem Messiásként néztek rá. Csak
az ács fiát látták benne.
Nem bánom, ha nem látják, hogy lelkész vagyok. Nem is tudom, milyennek
kellene kinéznem. Az viszont fontos, hogy lássák, keresztyén vagyok.
Szeretném, ha úgy ismernének, mint aki komolyan veszi a hitét.
Jézus arra biztatta tanítványait, hogy nyilvános jócselekedeteiket
látva az emberek dicsőítsék a Mennyei Atyát. Vajon rólunk elmondható-e
ugyanez? Imádkozzunk, hogy így legyen.

Imádság: Mennyei Atyánk, add, hogy életünk mindig megmutassa, hogy
keresztyének vagyunk. Ámen.

A szívünkben lévő hit meg fog mutatkozni tetteinkben és szavainkban.
Charles W. Salmon (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK ALKALMAKÉRT, AMIKOR MEGOSZTHATJUK HITÜNKET MÁSOKKAL!