Csendes Percek február 19.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 19., V, 03:41:01 CET

                      2006. február 19. vasárnap

Róm 5,12-21.

12 Ahogyan tehát egy ember által jött a bűn a világba, és a bűn által a
halál, úgy minden emberre átterjedt a halál azáltal, hogy mindenki
vétkezett. 13 Mert a törvényig is volt bűn a világban, bár a bűn nem
róható fel, ha nincs törvény. 14 Mégis úrrá lett a halál Ádámtól
Mózesig azokon is, akik nem Ádám vétkéhez hasonlóan estek bűnbe. Ő
pedig előképe az eljövendőnek. 15 De nem igaz az, hogy amilyen a vétek,
olyan a kegyelmi ajándék is. Mert ha annak az egynek a vétke miatt
sokan haltak meg, az Isten kegyelme és ajándéka még bőségesebben
kiáradt az egy ember, a Jézus Krisztus kegyelme által sokakra. 16 És az
sem igaz, hogy a kegyelmi ajándék ugyanolyan, mint az első ember
bűnbeesése. Az ítélet ugyan egyetlen eset folytán vitt a kárhozatba, a
kegyelmi ajándék viszont sokak elbukásából vitt megigazulásra. 17 Ha
pedig az egynek elbukása miatt lett úrrá a halál egyetlen ember által,
akkor azok, akik bőségesen kapják a kegyelem és az igazság ajándékát,
még inkább uralkodni fognak az életben az egy Jézus Krisztus által. 18
Mármost, ahogyan egynek a vétke lett minden ember számára kárhozattá,
úgy lett egynek az igazsága minden ember számára az élet
megigazulásává. 19 Mert ahogyan az egy ember engedetlensége által sokan
lettek bűnösökké, úgy az egynek engedelmessége által is sokan lettek
igazakká. 20 A törvény pedig közbejött, hogy megnövekedjék a vétek. De
ahol megnövekedett a bűn, ott még bőségesebben kiáradt a kegyelem; 21
hogy amiképpen úrrá lett a bűn a halál által, úgy uralkodjék a kegyelem
is az igazsággal az örök életre Jézus Krisztus, a mi Urunk által.

                      MARADÉKTALANUL KIFIZETVE

Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja
barátaiért. (Jn 15,13)

Úrvacsora idején a templomban ülve a kézfejemen lévő, tintával írott
szót még el tudtam olvasni: "Fizetve" - ezt pecsételték a kezemre előző
nap, miután kifizettem a belépőt, hogy nézőként jelen lehessek egy
sportbajnokságon. A többiek magukhoz vették az úrvacsorát, miközben én
csak bámultam a szóra: "Fizetve". Ráébredtem, hogy a vétkeimért járó
büntetés már ki van fizetve, nem pénzzel, hanem Jézus a szeretetével
vállalta a kereszthalált. Könnyek szöktek a szemembe, ahogy Isten
szeretetének végtelensége megérintett.
Nem próbálom visszatartani könnyeim patakzását, mint ahogy korábban
tettem. Tudom, hogy a könnyek jelentik az egyik utat, melyen keresztül
Isten elér hozzám. Legtöbbször akkor sírok, amikor világossá válik
számomra, milyen mérhetetlenül és igaz módon szeret engem Isten, és
megbocsátja nekem, bármilyen gyakran is okozok neki csalódást. Isten
maradéktalanul kifizette bűneim árát helyettem és mindannyiunk helyett.
Hogyan tudnánk megfizetni Istennek ezt a nagyszerű ajándékot? Úgy, ha
az Úrért élünk.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük neked az ajándékot, melyet Jézus
személyében adtál nekünk, aki szenvedett és meghalt a mi
megváltásunkért. Segíts nekünk úgy szeretni másokat, ahogyan ő
szeretett bennünket! Ámen.

Isten óriási szeretete arra szólít minket, hogy viszonozzuk azt.
Fred Borchelt (Massachusetts, USA)

IMÁDKOZZUNK, HOGY FELISMERJÜK JÉZUS KRISZTUSBAN ISTEN SZERETETÉT!