Csendes Percek február 20.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 20., H, 03:41:02 CET

                       2006. február 20. hétfő

ApCsel 3,11-26.

11 Mivel ez az ember feltartóztatta Pétert és Jánost, az egész nép
megdöbbenve futott össze hozzájuk a Salamon csarnokába. 12 Amikor Péter
ezt látta, így szólt a néphez: "Izráelita férfiak, mit csodálkoztok
ezen? Mit néztek úgy ránk, mintha saját erőnkkel vagy kegyességünkkel
értük volna el, hogy ő járjon? 13 Ábrahám, Izsák és Jákób Istene, a mi
atyáink Istene megdicsőítette Fiát, Jézust, akit ti kiszolgáltattatok,
és megtagadtatok Pilátus színe előtt, pedig az úgy döntött, hogy
elbocsátja őt. 14 De ti a Szentet és Igazat megtagadtátok, és azt
kértétek, hogy egy gyilkost bocsásson szabadon a kedvetekért, 15 az
élet fejedelmét pedig megöltétek. Az Isten azonban feltámasztotta őt a
halálból, aminek mi tanúi vagyunk. 16 Az ő nevébe vetett hitért
erősítette meg az ő neve ezt az embert, akit itt láttok és ismertek, és
a tőle való hit adta vissza neki a teljes egészségét mindnyájatok szeme
láttára. 17 Most már tudom, atyámfiai, hogy tudatlanságból
cselekedtetek, mint a ti elöljáróitok is. 18 De amit az Isten előre
megmondott minden prófétája által, hogy az ő Krisztusa szenvedni fog,
azt teljesítette be így. 19 Tartsatok tehát bűnbánatot, és térjetek
meg, hogy eltöröltessenek a ti bűneitek; 20 hogy eljöjjön az Úrtól a
felüdülés ideje, és elküldje Jézust, akit Messiásul rendelt nektek. 21
Őt azonban az égnek kell befogadnia addig, amíg a mindenség
újjáteremtése meg nem történik. Erről az Isten öröktől fogva szólt
szent prófétái szája által. 22 Maga Mózes mondta: Prófétát támaszt
nektek testvéreitek közül az Úr, a ti Istenetek, olyat, mint én: őt
hallgassátok mindenben, amit csak mond nektek. 23 És aki nem hallgat
erre a prófétára, azt ki kell irtani a nép közül. 24 A próféták is -
Sámueltől és az utána következőktől fogva -, akik csak szóltak, mind
ezekről a napokról jövendöltek. 25 Ti vagytok a fiai ezeknek a
prófétáknak és annak a szövetségnek, amelyet Isten atyáinkkal kötött,
amikor így szólt Ábrahámhoz: És a te magodban áldatik meg a föld minden
nemzetsége. 26 Isten elsősorban nektek támasztotta fel és küldte el
Szolgáját, aki megáld titeket azzal, hogy mindenkit megtérít a maga
gonoszságából."

                         FORMÁLÓDÓ EMBEREK

Tartsatok tehát bűnbánatot, és térjetek meg, hogy eltöröltessenek a ti
bűneitek. (ApCsel 3,19)

"Átkozd meg az Istent, és halj meg!" (Jób 2,9) Éveken át én is Jób
feleségének véleményét hangoztattam. Amikor hűtlenné váltam az Úrhoz,
leginkább rá haragudtam. Isten volt a hibás mindenért, ami rosszul ment
az életemben.
Soha nem volt kérdés számomra, hiszek-e Isten létezésében. Csakhogy túl
megerőltetőnek tűnt Isten akarata szerint élni. Nem kerestem többé
Istent, inkább saját bölcsességemre támaszkodtam. Kezdtem azt gondolni,
megoldásaim az élet kis problémáira jobbak, megfelelőbbek, mintha Isten
útján járnék.
Amint életem rosszra fordult, eljutottam a végső válságba. Minden mást
megpróbáltam - testileg, szellemileg és érzelmileg is tökéletesen
kimerültem - végül mégis Istenhez kiáltottam, alázattal borulva az Úr
lábai elé.
Isten válaszolt nekem. Megváltoztatta hozzáállásomat és szívemet, új
látásmódot adott az életemnek. Rengeteg dolog elvesztette jelentőségét
számomra. Jó néhány teljesen megszűnt, mások megmaradtak ugyan, de
Isten kegyelméből kezelhetőkké váltak. Az evangélium üzenete tiszta és
egyszerű. Jézus ezt mondja: "Jöjjetek énhozzám... és én megnyugvást
adok nektek". (Mt 11,28)

Imádság: Urunk, mikor elkerülünk téged, és kimerítjük magunkat abban,
hogy saját magunk erejében bízva élünk, hívj minket magadhoz, hogy
megnyugvást találjunk! Ámen.

Legyünk türelmesek! Mindannyian formálódásban vagyunk.
Tim Nadeau (Új-Mexikó, USA)

IMÁDKOZZUNK AZOKÉRT, AKIK ELTÁVOLODTAK ISTENTŐL!