Csendes Percek február 6.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 6., H, 03:41:01 CET

                        2006. február 6. hétfő

Zsolt 19,1-7.

1 A karmesternek: Dávid zsoltára.
2 Az egek hirdetik Isten dicsőségét, kezének munkájáról beszél a menny.
3 Nappal a nappalnak adja át e szót, éjjel az éjjelnek adja tudtul.
4 Nincs szó és nincs beszéd, hangjuk sem hallatszik,
5 mégis eljut hangjuk az egész földre, szavuk a világ végéig. Sátrat
készített a napnak,
6 amely mint vőlegény jön ki szobájából, örül, mint egy hős, hogy
futhat pályáján.
7 Elindul az ég egyik szélétől, átível a másik széléig, nincs rejtve
melege elől semmi.

                            CSILLAGNÉZÉS

Az egek hirdetik Isten dicsőségét, kezének munkájáról beszél a menny.
Nappal a nappalnak adja át e szót, éjjel az éjjelnek adja tudtul.
(Zsolt 19,2-3)

Kisfiú koromban az egyik éjszaka felmásztam házunk tetejére a
csillagokat bámulni. A tető gerincéről, amely még kellemesen meleg volt
a forró nyári napsütéstől, úgy éreztem, közelebb vagyok a csillagokhoz,
és jobban láthatom őket, mint a talajszintről. Az éjszakai égbolt
teljesen elkápráztatott. Végtelensége és titokzatossága csodálattal
töltött el, és kíváncsivá tett. Hol lakik Isten? Láthatom-e őt?
Ekkor még kevéssé tudtam, hogy az ég csillagai különös módon szólnak az
ember szívéhez.
Csak idősebb koromban fedeztem fel ezt, amikor a Zsolt 19,1-7 verseit
olvastam. A csillagok szikrázó tánca teljesen elbűvölt, hiszen ezek
alkotójukat dicsőítették. Azóta megértettem már, hogy a Teremtő
mindenki által felfogható módon szól az emberiséghez. Mi pedig
mindannyian megérthetjük szavát, hiszen ugyanaz az Alkotónk. Nincs más
teendőnk, mint beleolvadni ebbe a gyönyörűen dicsőítő kórusba, és
válaszolni Isten hívására.

Imádság: Istenünk, szeretnénk csatlakozni ahhoz a földi és mennyei
kórushoz, amely téged dicsőít. Velük együtt magasztalunk téged minden
ajándékodért. Ámen.

Vegyük észre Isten szavát a teremtett világban!
Mark Beaird (Alabama, USA)

IMÁDKOZZUNK CSODÁKRA NYITOTT ÉRTELEMÉRT!