Csendes Percek február 5.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Feb. 5., V, 03:41:01 CET

                      2006. február 5. vasárnap

Ézs 61,1-3.

1 Uramnak, az ÚRnak lelke nyugszik rajtam, mert felkent engem az ÚR.
Elküldött, hogy örömhírt vigyek az alázatosaknak, bekötözzem a megtört
szíveket, szabadulást hirdessek a foglyoknak, és szabadon bocsátást a
megkötözötteknek.
2 Hirdetem az ÚR kegyelmének esztendejét, Istenünk bosszúállása napját,
vigasztalok minden gyászolót.
3 Hamu helyett fejdíszt adok Sion gyászolóinak, gyászfátyol helyett
illatos olajat, a csüggedés helyett öröméneket. Igazság fáinak nevezik
őket, az ÚR ültetvényének: őt ékesítik.

                        LEHANGOLÓDOTT HÚROK

Elküldött, hogy bekötözzem a megtört szíveket. (Ézs 61,1)

Egy szomorú időn túljutva újra ösztönzést éreztem, hogy újra
hegedűleckéket vegyek. Évek óta nem játszottam, de valahogy úgy
éreztem, most ez segítene. Ahogy kinyitottam a hegedűtokot, láttam,
hogy a húrok lehangolódtak, és újra kellett állítani a hegedűkulcsokat.
Egy közeli hangszerjavító mindent megtett, hogy kijavítsa a hibát, de a
tanárom és én is úgy találtuk, hogy a hangszer hangjának a minősége nem
a régi.
Ekkor elvittem egy hegedűkészítőhöz, aki tizenöt éve is javította.
Kinyitotta a tokot, és alaposan megnézte a hangszert. Azt mondta:
"Emlékszem erre a hegedűre. Ezek az én kulcsaim. Én készítettem őket."
Gyorsan meg is javította. Újra ugyan-olyan lágyan szólt, mint valamikor
és felbátorított, hogy Isten dicsőségére megtanuljak játszani rajta.
Elnézve ezt a tapasztalt mestert, arra gondoltam, hogyan tettem én is a
törött életemet az Úr kezébe. Senki, még egy sokat jelentő kedves barát
sem tudja, mire van egy megsebzett szívnek szüksége. De ahogy a
mesterember tudta, mit kell tenni a hegedűvel, és a megfelelő módon
megjavította, úgy Isten is meg tudja gyógyítani a szívem lehangolódott
húrjait. Isten még egy elromlott hangszerből, a megtört életünkből is,
zenét tud előhozni.

Imádság: Köszönjük, Urunk, hogy meggyógyítasz bennünket, és zenét hívsz
elő törött életünkből. Ámen.

Isten jól ismer bennünket, és helyre tudja hozni, ami elromlott.
Janet M. Neilson (Pennsylvania, USA)

IMÁDKOZZUNK A HANGSZEREKEN TANULÓKÉRT!