Csendes Percek augusztus 30.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Aug. 30., Sze, 03:41:01 CEST

                      2006. augusztus 30. szerda

1Sám 18,28-29; 24,8-17.

28 Saul azonban látta, és tudta, hogy az ÚR Dáviddal van, és Míkal,
Saul leánya szereti őt. 29 Ezért még jobban félt Saul Dávidtól, és
ellensége lett Dávidnak egész életére.
8 Így beszélte le Dávid az embereit, és nem engedte meg, hogy Saulra
támadjanak. Saul pedig elindult a barlangból, és útjára ment. 9 Ezután
Dávid is fölkelt, kiment a barlangból, és így kiáltott Saul után: Uram
király! Saul hátratekintett, Dávid arccal a földre hajolt, és leborult
előtte. 10 Akkor ezt mondta Dávid Saulnak: Miért hallgatsz az olyan
emberek szavára, akik azt mondják, hogy Dávid a vesztedre tör?! 11
Hiszen most a saját szemeddel láthattad, hogy kezembe adott az ÚR a
barlangban. Mondták is, hogy öljelek meg, de én megszántalak, és ezt
mondtam: Nem emelek kezet az én uramra, mert az ÚR fölkentje ő. 12 Nézd
csak, atyám, itt van a köpenyed sarka a kezemben. Amikor levágtam a
köpenyed sarkát, nem gyilkoltalak meg. Értsd meg ebből, és lásd be,
hogy nem akarok semmi rosszat vagy hűtlenséget elkövetni ellened, és
nem vétkeztem ellened, bár te üldözöl engem, hogy elvedd az életemet.
13 Az ÚR tegyen igazságot köztünk, az ÚR álljon értem bosszút rajtad,
de én nem emelek rád kezet. 14 Ahogyan az ősi példabeszéd mondja:
Gonoszoktól gonoszság ered, de én nem emelek rád kezet. 15 Ki ellen
vonult ki Izráel királya? Kit üldözöl? Egy döglött kutyát vagy egy árva
bolhát? 16 Legyen azért az ÚR a bíró, és tegyen igazságot köztünk!
Vizsgálja meg, és perelje peremet, és szolgáltasson nekem igazságot
veled szemben! 17 Amikor befejezte Dávid Saulhoz intézett szavait,
megkérdezte Saul: A te hangod ez, Dávid fiam? És Saul hangosan sírni
kezdett.

                         A MEGBOCSÁTÁS ISTENE

Ne fizessetek senkinek rosszal a rosszért. Arra legyen gondotok, ami
minden ember szemében jó. (Róm 12,17)

Sarah barátnőm mindent megtett azért, hogy unokaöccse a mezőgazdasági
iskolára kerülhessen. Csak addig biztosítottak ugyanis neki helyet,
ameddig Sarah kezességet vállalt érte. Eközben az unokaöcs édesanyja
viszályt szított Sarah ellen a rokonság körében. És meg kellett
jelennie a család vénei előtt, ők határoztak arról, hogy a család tagja
maradhat-e, vagy kiközösítik. Azzal vádolták, hogy nem törődik a
férjével, és nem főz rá.
Azt tanácsoltam Sarah-nak: "Az unokaöcséd jövője érdekében, kérlek,
támogasd őt! Légy a kezese anyja áskálódása ellenére is!"
Sarah így válaszolt: "Rendben, segíteni fogok. Ki tudja, talán ez a
sógornőm, és az egész család javára is válhat. Megbocsátok nekik."
Tíz év telt el azóta. Az unokaöcs sikeres mezőgazdász lett, és nagyban
hozzájárult az egész család életszínvonalának emelkedéséhez. Sarah-t
pedig mégsem közösítették ki, és erős hitű asszonnyá vált az évek
során.

Imádság: Úr Jézus Krisztus, köszönjük, hogy meghaltál értünk a
kereszten. Taníts megbocsátani, és a rosszat jóval viszonozni. Ámen.

A szeretetből fakadó cselekedet életeket tehet jobbá.
Mama Tawona Mtshiya (Harare, Zimbabwe)

IMÁDKOZZUNK A NEHÉZ ANYAGI HELYZETŰ TANULÓKÉRT!
_____________________________

Hirdetés:

Fektess be egy évet az életedbe!

Fiatalok, középkorúak, idősek!  Szeptember 15-én indul az Élet Szava
Bibliaiskola új, egyéves programja!
3x10 hét elméleti oktatás és 1x8 hét nyári gyakorlat.
Tanulmányozd Isten Igéjét egy éven keresztül velünk, így fektess be egy
évet az életedbe.Magyaroknak tandíjmentesség, a szállás és kollégiumi
költség csak 20.000 Ft/hónap 10 hónapon át.
Egyedülálló lehetőség!  Nagyszerű befektetés az örökkévalóságra nézve!
Még most sem késő jelentkezned!
Betekinthetsz az iskola életébe bármelyik héten előzetes egyeztetés
után.

Bővebb információ: http://www.eletszava.org
felvetel at eletszava.org; 06-29-426-003