Csendes Percek április 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2006. Ápr. 4., K, 03:41:00 CEST

                        2006. április 4. kedd

Ef 6,1-4.

1 Gyermekek! Engedelmeskedjetek szüleiteknek az Úrban, mert ez a
helyes. 2 "Tiszteld apádat és anyádat": ez az első parancsolat,
amelyhez ígéret fűződik, 3 mégpedig ez: "hogy jó dolgod legyen, és
hosszú életű légy a földön." 4 Ti apák pedig ne ingereljétek
gyermekeiteket, hanem neveljétek az Úr tanítása szerint fegyelemmel és
intéssel.

                           MEGBOCSÁTASZ?

Jézus mondja: Ha tehát áldozati ajándékodat az oltárhoz viszed, és ott
jut eszedbe, hogy atyádfiának valami panasza van ellened, hagyd ott
ajándékodat az oltár előtt, menj el, békülj ki előbb atyádfiával, és
csak azután térj vissza, s vidd fel ajándékodat. (Mt 5,23-24)

Példálózásommal zavarba hoztam a három éves kislányomat az egész
gyülekezet előtt. Nehéz a lelkész gyermekének lenni. Magam is
keresztülmentem azon, hogy én voltam az "illusztráció" a heti
szentbeszédben, és megfogadtam, hogy soha nem teszem ezt meg a saját
gyermekeimmel. Elvem, hogy mindig engedélyt kérek a gyermekeimtől, ha
róluk akarok beszélni. Ez alkalommal nem tettem, és a kislányom az
ülésbe temette arcát.
Az istentisztelet végén, ahogy szemben álltam a gyülekezettel és
vártam, hogy az emberek válaszoljanak Isten üzenetére, Jézusnak a
megbékélésről szóló szavai jutottak eszembe. Türelmetlenül vártam, hogy
kibéküljek a kislányommal. Odamentem hozzá, és a karomba vettem.
"Sajnálom. Megbocsátasz nekem?" - kérdeztem. A kislányom bólintott,
hogy tudassa velem, elfogadta a bocsánatkérésemet.
Elismerni, hogy hibáztam, és bocsánatot kérni mindig egy megalázó
élmény, de öröm van abban, ha kibékülünk azokkal, akiket szeretünk -
testvérünkkel és gyermekünkkel is.

Imádság: Atyám, mutasd meg nekünk azokat, akikkel ki kell békülnünk, és
add meg a bocsánatkérés bátorságát. Ámen.

Elválaszt minket Istentől, ha hagyjuk, hogy cselekedeteink
elválasszanak másoktól.
Mark Baldauff (Kentucky, USA)

IMÁDKOZZUNK A LELKÉSZEK GYERMEKEIÉRT!