Csendes Percek szeptember 27.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 27., K, 03:41:01 CEST

                      2005. szeptember 27. kedd

Jer 18,1-8.

1 Ezt az igét mondta az ÚR Jeremiásnak: 2 Menj el a fazekas házába,
mert ott akarom közölni veled igéimet. 3 Elmentem tehát a fazekas
házába, aki éppen dolgozott a korongon. 4 De rosszul sikerült az edény,
amelyet a fazekas agyagból készített a kezével. Ekkor egy másik edényt
készített belőle a fazekas, ahogyan azt jónak látta. 5 Ekkor így szólt
hozzám az ÚR igéje: 6 Vajon nem bánhatok-e én is úgy veled, Izráel
háza, mint ez a fazekas? Így szól az ÚR: Hiszen olyanok vagytok a
kezemben, Izráel háza, mint az agyag a fazekas kezében. 7 Megtörténik,
hogy kimondom egy népről vagy országról, hogy kitépem, kiirtom és
elpusztítom. 8 De ha megtér gonoszságából az a nép, amelyről beszéltem,
akkor én is megbánom, hogy veszedelmet akartam hozni rá.

                            MÁSODIK ESÉLY

Vajon nem bánhatok-e én is úgy veled, Izrael háza, mint ez a fazekas?
Így szól az Úr: Hiszen olyanok vagytok a kezemben, Izrael háza, mint az
agyag a fazekas kezében. (Jer 18,6)

Múltkoriban egy szórakoztató parkban jártam, és megálltam egy üvegfúvó
mellett, aki éppen bemutatót tartott. Egy csodálatos vázát formázott
nagy műgonddal. "Jaj!" - kiáltott fel. - "Túl sok hőt kapott, és a
nyakrésze összeolvadt." Azt vártam, hogy mindjárt meghallom az
üvegcsörömpölés éles hangját, amint a hulladékkosárban landol az anyag.
De a mester nézte egy darabig, majd így szólt: "Nos, akkor egy kelyhet
készítek belőle."
Figyeltem, amint újra felhevíti, és átformálja az üveget, és az eddig
látott legszebb kelyhet alakítja. Tökéletes lett, és használható. Csak
a mester tudta később, hogy a kehely csak a második ötletből született.
Gyakran eszembe jut ez az esemény, mely jól ábrázolja, hogyan
cselekszik Isten az életünkben. Mindannyiunkat tökéletesnek szánt, de a
rossz választásunk, és cselekedeteink ezt meghiúsítják. Isten azonban -
úgy, ahogy Jeremiás a fazekasnál látta - újra kézbe veszi selejtes
életünket, és valami csodálatos, hasznos és értékes eszközt formál
belőle a maga számára.

Imádság: Urunk, segíts felismernünk, hogy amikor átadjuk neked
életünket, te jó és hasznos emberekké formálhatsz bennünket. Ámen.

Isten nem vet el minket hibáink és tökéletlenségünk miatt, hanem
újjáteremt.
Larry Thomas (Texas, USA)

IMÁDKOZZUNK A KÉZMŰVESEKÉRT!

Könyvajánlat:

Jó Pásztor naptár - 2006.

     13 lapos színes naptár, képeslapként is használható.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu
http://www.evangeliumikiado.hu/