Csendes Percek szeptember 26.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 26., H, 03:41:01 CEST

                      2005. szeptember 26. hétfő

1Móz 18,1-8.

1 Azután megjelent neki az ÚR Mamré tölgyesében, amikor a nappali hőség
elől a sátor bejáratába húzódott. 2 Fölemelte tekintetét, és látta,
hogy három férfi áll előtte. Amint meglátta őket, eléjük futott a sátor
bejáratától, földre borult, 3 és így szólt: Uram, ha megnyertem
jóindulatodat, kérlek, ne kerüld el szolgádat! 4 Mindjárt hozatok egy
kis vizet, mossátok meg a lábatokat, és dőljetek le a fa alá! 5 Én meg
hozok egy falat kenyeret, hogy felüdüljetek, és úgy menjetek tovább, ha
szolgátok mellett mentek el! Ők azt felelték: Tedd azt, amit mondtál! 6
Ábrahám besietett Sárához a sátorba, és azt mondta: Siess, dagassz meg
három mérték finomlisztet, és süss lángost! 7 Kiszaladt Ábrahám a
csordához is, fogott egy szép szopós borjút, és odaadta a legényének,
az pedig gyorsan elkészítette. 8 Azután vett vajat, tejet, meg vette a
borjút, amelyet elkészíttetett, és eléjük tette. Ő maga pedig ott állt
mellettük a fa alatt, amíg ettek.

                            VENDÉGSZERETET

Éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok, jövevény
voltam, és befogadtatok. (Mt 25,35)

Nemrég fedezték fel nálam a rákos megbetegedést. Miután magamhoz tértem
a megdöbbenésből, férjemmel elhatároztuk, hogy szabadságra megyünk, és
meglátogatjuk régi otthonomat.
Hosszú időt töltöttünk a dombos vidéken, próbálva megtalálni a farmot,
ahol a nagybátyám és a nagynéném élt. Az autónk öreg volt, a nap pedig
tikkasztóan sütött. Egészen kimerültem. Férjem, aki mindenki felé
barátságos volt, egyszerűen bement egy közeli házba, és kért egy csésze
teát számomra, mialatt én az autóban pihegtem. A háziasszony azt
mondta: "Hogyne kérem, jöjjön be a felesége is!"
Mi következett ezután? Ízletes saláta került mindjárt az asztalra, majd
tea és almássütemény. A háziasszony teljesen idegen volt számunkra. A
vendégszeretete viszont tökéletes példáját mutatta Jézus mondásának:
"Éheztem, és ennem adtatok, szomjaztam, és innom adtatok." Az étel és
az ital testileg és lelkileg is felfrissített minket, és egy
csodálatosan melegszívű, vendégszerető hívő háziasszonyt ismertünk meg.

Imádság: Szerető Istenünk, nyisd meg szívünket, hogy fogékonyabbak
legyünk mások szüksége iránt. Ámen.

A szeretetben adott étel és ital testet-lelket felüdít.
Nancy McCormack (Longford, Írország)

IMÁDKOZZUNK VENDÉGSZERETŐ LELKÜLETÉRT!
_____________________________
A következő napokban az Evangéliumi kiadó legújabb könyveit ajánljuk.

Könyvajánlat:

J. N. Darby: A Biblia könyveinek áttekintése I-II. kötet
   Ó- és Újszövetség
   (B-5 kemény vászonkötés, I. kötet 708 oldal, II. kötet 964 oldal,
3000 Ft)

   A két kötetes kiadványban a szerző segítséget szeretne adni az
olvasónak az Ige olvasása mellett a Szentírás tanulmányozásához. Ehhez
rövid áttekintést ad a Biblia minden egyes könyvének legfontosabb
témáiról, a könyvek témákra osztásával.  Egyúttal Isten egyes részekre
vonatkozó célját szeretné megvilágítani az olvasónak segítségképpen a
Biblia olvasásához.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu