Csendes Percek szeptember 28.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 28., Sze, 03:41:01 CEST

                     2005. szeptember 28. szerda

Zsolt 104,1-9.

1 Áldjad, lelkem, az URat! URam, Istenem, igen nagy vagy, fenségbe és
méltóságba öltöztél,
2 világosságot vettél magadra, mint egy köpenyt. Ő az, aki sátorként
feszítette ki az eget,
3 palotáját a vizek fölé építette, a felhőket tette kocsijává, szelek
szárnyán jár.
4 A szeleket tette követeivé, a lángoló tüzet szolgájává.
5 Szilárd alapokra helyezte a földet, hogy soha meg ne inogjon.
6 Mély vizekkel borítottad be, mint valami öltözettel, a hegyeken is
állt a víz.
7 Dorgálásodra lefutottak, mennydörgő szavadra elszéledtek.
8 A hegyek fölemelkedtek, a völgyek lesüllyedtek oda, ahol helyet
készítettél nekik.
9 Határt szabtál nekik, nem léphetik át, nem önthetik el újból a
földet.

                            ISTEN HATALMA

Készülj Istened elé, Izrael! Mert aki hegyeket formál, és szelet
teremt, aki tudtára adja szándékát az embernek, aki hajnalt és
alkonyatot alkot, és a föld magaslatain lépked, annak neve: az Úr, a
Seregek Istene. (Ám 4,12-13)

Nagyon rossz napom volt. Reggel arra a hírre ébredtem, hogy katonáink
sorra halnak meg a háborúban. Napközben három tárgyaláson jelentéktelen
vitatkozásokat kellett végighallgatnom. Hazafelé menet egy dühös
autóvezető szitkokat szórt rám. Amikor beléptem a házamba, éreztem,
hogy valami odaégett. A rádióhírekben gyilkosságokról jelentettek, s
közben még egy sor feladat várt rám a családban is.
Zúgott a fejem. A Bibliám a reggel olvasott igéknél volt kinyitva.
Nyugalomról, békességről, és Isten mindenek felett való hatalmáról
szólt. Rájöttem, hogy Isten meg tudja változtatni az egész kaotikus
naphoz való hozzáállásomat.
A politikai zűrzavar közepette Ámósz azt mondta a népnek, készüljenek
az Istennel való találkozásra. Ez arra emlékeztetett, hogy a körülöttem
lévő világ minden nyűge Isten számára annyi, mint egy tollpihét levenni
a vállamról. Egy órával ezelőtt még reményvesztett, zúgolódó és életunt
voltam. Most az aggodalmaim kisebbnek tűnnek, Isten hatalma pedig
nagynak, és reményem visszatért.

Imádság: Istenünk, tudjuk, hogy hatalmasabb vagy aggodalmainknál és
félelmeinknél. Ajándékozz meg minket a mindennél mélyebb békességeddel.
Ámen.

Isten az élet zűrzavarában békességet kínál.
Pennie S. Hoover (Kalifornia, USA)

IMÁDKOZZUNK A ZAKLATOTT CSALÁDOKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Watchman Nee: A teremtés titka
    (A-5,  104 oldal, 600 Ft)

    Az ember mindig csodálkozik önmagán, valamint azokon a dolgokon,
amelyek körülveszik. Évszázadok óta próbálkozik, hogy megfejtse a
teremtés titkát megfigyelés és gondolkodás útján. A teremtés igazi
tör­ténetét azonban sohasem tudtuk volna meg, ha Isten nem jelentette
volna ki Mózesnek. Isten kifogása az emberi kíváncsisággal és
kutatás­sal szemben ma is ugyanaz, ami Jób napjaiban volt: „Ki
akarja elhomá­lyosítani örök rendemet értelem nélküli szavakkal? Övezd
hát föl de­rekadat férfiasan! Én kérdezlek, te meg oktass engem! Hol
voltál, amikor a földnek alapot vetettem? Mondd el, ha tudsz valami
okosat! Tudod, ki szabta meg annak méreteit, vagy kifeszített ki
fölötte mérő­zsinórt? Mire vannak erősítve oszlopai, vagy ki helyezte
el sarokkövét, amikor együtt vigadoztak a hajnali csillagok, és
ujjongtak mind az istenfiak?" (Jób 38,2-7).
    Ebben a kötetben Watchman Nee bemutatja nekünk a teremtés bib­liai
értelmezését, amelyet a tudomány is igazol. Ez azonban nem csak azt
akarja bizonyítani, hogy a Bibliában kijelentett teremtéstörténet
tu­dományosan igaz, hanem inkább azt akarja megmutatni, hogy Isten
nagyobb, mint a tudomány. Miközben Isten Igéje örökre igaz, a
tudo­mányos tanokat állandóan revideálni kell. Mennyire kimeríthetetlen
is Isten kijelentése (ahogyan Igéjének írott közlésében található),
hogy a teremtés történetének ismertetésével munkamódszereit is
leleplezte az új és a régi teremtésben. Ezért a teremtés és a
keresztyén megtapaszta­lás hasonlósága, a teremtés és Krisztus
cselekedeteinek összehason­lítása, valamint a teremtés és a törvény
felépítése ugyancsak be van mutatva azért, hogy bevezessen bennünket
Isten Igéjének szellemébe.
    Hajoljunk meg csodálattal „Isten gazdagságának,
bölcsességének és ismeretének mélysége" (Róm 11,33) előtt!

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu
http://www.evangeliumikiado.hu/