Csendes Percek szeptember 17.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 17., Szo, 03:41:00 CEST

                     2005. szeptember 17. szombat

Jak 3,3-12.

3 Ha a lovak szájába zablát vetünk, hogy engedelmeskedjenek nekünk,
egész testüket irányíthatjuk. 4 Íme, a hajókat, bármilyen nagyok, és
bármilyen erős szelek hajtják is őket, egy egész kis kormányrúddal oda
lehet irányítani, ahova a kormányos akarja. 5 Ugyanígy a nyelv is
milyen kicsi testrész, mégis nagy dolgokkal kérkedik. Íme, egy parányi
tűz milyen nagy erdőt felgyújthat: 6 a nyelv is tűz, a gonoszság egész
világa. Olyan a nyelv tagjaink között, hogy egész testünket
beszennyezi, és lángba borítja egész életünket, miközben maga is lángba
borul a gyehenna tüzétől. 7 Mindenfajta vadállat és madár, csúszómászó
és tengeri állat megszelídíthető: meg is szelídíti az ember; 8 a
nyelvet azonban az emberek közül senki sem tudja megszelídíteni,
fékezhetetlenül gonosz az, telve halálos méreggel. 9 Ezzel áldjuk az
Urat és Atyát, és ezzel átkozzuk az Isten hasonlatosságára teremtett
embereket: 10 ugyanabból a szájból jön ki az áldás és az átok.
Testvéreim, nem kellene ennek így lennie. 11 Vajon a forrás ugyanabból
a nyílásból árasztja-e az édes és a keserű vizet? 12 Avagy teremhet-e,
testvéreim, a füge olajbogyót, és a szőlő fügét? Sós forrás sem adhat
édes vizet!

                          INDULATOS SZAVAK

A higgadt válasz elhárítja az indulatot. (Péld 15,1)

A minap eszembe jutott egy jelenet a kollégiumi időkből. A bátyámmal
valamin csúnyán összekaptunk, és dühömben azt visítottam felé: "Dennis,
gyűlöllek téged!" E kegyetlen szavak mélyen belém vésődtek.
Tizenkét évvel e veszekedés után a Szentlélek újból az emlékezetembe
idézte a hajdani incidenst, és arra késztetett, hogy utazzam el a
szomszéd államba, és látogassam meg Dennist. Amikor emlékeztettem őt
arra a szócsatára, és az én elvakult szavaimra, azt válaszolta: "Tudod,
a múlt héten nekem is eszembe jutott, amit akkor mondtál." Még tizenkét
év után is fájt neki az a seb! Örülök, hogy engedtem a Szentlélek
indításának, és elutaztam hozzá. Szívből bocsánatot kértem tőle, és
biztosítottam a felől, hogy nagyon szeretem őt.
Az eset arra figyelmeztet, hogy milyen ereje van szavainknak, főleg, ha
indulattal vágjuk valakihez. Hasznos, ha imádkozunk a fontos
tárgyalások vagy a kényes megbeszélések előtt, ahol az érzelmek könnyen
elszabadulnak. Kérjük Istent, hogy fékezni tudjuk magunkat, mert amit
mondunk, a fülön át egészen a szívig hatol.

Imádság: Atyánk, taníts minket a megfontolt beszédre, hogy a szavaink
gyógyítsanak, és ne sértsenek; építsenek, és ne romboljanak. Ámen.

Fontos, hogyan mondjuk, amit mondunk.
Terry D. Powell (Dél-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK A KOLLÉGIUMI DIÁKOKÉRT ÉS TANÁRAIKÉRT!