Csendes Percek szeptember 11.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 11., V, 03:41:01 CEST

                    2005. szeptember 11. vasárnap

Jer 29,4-7. 11-13.

4 Így szól a Seregek URa, Izráel Istene az egész fogoly néphez, amelyet
fogságba vittek Jeruzsálemből Babilóniába: 5 Építsetek házakat, és
lakjatok bennük! Ültessetek kerteket, és egyétek azok gyümölcsét! 6
Házasodjatok, szülessenek fiaitok és leányaitok! Házasítsátok meg
fiaitokat, és adjátok férjhez leányaitokat! Szüljenek azok fiúkat és
lányokat! Szaporodjatok, és ne fogyjatok! 7 Fáradozzatok annak a
városnak békességén, ahová fogságba vitettelek benneteket, és
imádkozzatok érte az ÚRhoz, mert annak békességétől függ a ti
békességetek is!
11 Mert csak én tudom, mi a tervem veletek - így szól az ÚR -:
békességet és nem romlást tervezek, és reményteljes jövőt adok nektek.
12 Ha segítségül hívtok, és állhatatosan imádkoztok hozzám, akkor
meghallgatlak benneteket. 13 Megtaláltok engem, ha kerestek és teljes
szívvel folyamodtok hozzám.

                         REMÉNY MINDENKINEK

Mert csak én tudom, mi a tervem veletek - így szól az Úr -: békességet
és nem romlást tervezek, és reményteljes jövőt adok nektek. (Jer 29,11)

Jeremiás egy bátorító levelet ír. A levél címzettjei épületek
összeomlásának és emberi életek pusztulásának szemtanúi voltak. Az
emberéletben és az anyagiakban keletkezett kár nagyságáról nincs
információnk. A borzalmas eseményeket követő lelki rombolásról sem.
Mindezek helyett Jeremiás Isten ígéretéről és jelenlétéről beszél!
A babiloni foglyoknak, az oroszországi Beslanban gyászolóknak, a
szudáni atrocitások áldozatainak, s mindannyiunknak hirdeti Jeremiás
Isten reményteli ígéretét. Arra biztat, hogy építsünk, éljünk,
plántáljunk, táplálkozzunk, vállaljunk gyermekeket, és teljes
szívünkből könyörögjünk környezetünk jólétéért.
Hogy miért? Mert teljesen mindegy, hogy mi történik vagy mi fog
történni velünk, Isten jövőt biztosít a számunkra. Tudatosan ezzel a
hittel nézem végig az esti híradó előre megjósolható rossz híreit. A
reménységgel és új perspektívákkal teli, feltámadott Istené mindig az
utolsó szó. A legszörnyűbb események ellenére sem ütközhet az ő jósága
akadályba. Dicsőítem Istent, mert jövőnk egyedül ő benne van elrejtve.

Imádság: Istenünk, légy segítségünkre, hogy együttmunkálkodva veled
tehessünk valamit városunk jólétéért! Ámen.

Isten magasabbra emel, mint ahová saját erőnkből eljuthatunk.
John Franklin (Palmerston North, Új-Zéland)

IMÁDKOZZUNK A HÁBORÚT SZENVEDŐKÉRT!