Csendes Percek szeptember 12.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Sze. 12., H, 03:41:00 CEST

                      2005. szeptember 12. hétfő

Zsolt 31.

1 A karmesternek: Dávid zsoltára.
2 Hozzád menekülök, URam, ne szégyenüljek meg soha! Ments meg engem
irgalmasan!
3 Fordítsd felém füledet, siess, ments meg engem! Légy erős kősziklám,
erős váram, segíts rajtam!
4 Mert te vagy az én sziklaváram; vezess, és terelgess engem nevedért!
5 Szabadíts ki a hálóból, amelyet titkon vetettek nekem, mert te vagy
az erősségem.
6 Kezedre bízom lelkemet, te váltasz meg engem, URam, igaz Isten!
7 Gyűlölöm a hazug bálványok híveit, mert én csak az ÚRban bízom.
8 Ujjongva örülök hűségednek, mert látod nyomorúságomat, ismered lelkem
szorongásait.
9 Nem adtál ellenség kezébe, hanem tágas térre állítottad lábamat.
10 Légy kegyelmes, URam, mert bajban vagyok, szemem elhomályosodott a
bánattól, odavan testem-lelkem.
11 A gond miatt vége lesz életemnek, a sóhajtozás miatt esztendeimnek.
Bűnöm miatt megrokkant az erőm, csontjaim sorvadoznak.
12 Minden ellenségem gyaláz engem, szomszédaim félnek, ismerőseim
megrettennek, ha látnak az utcán, elfutnak előlem.
13 Elfelejtettek, mintha meghaltam volna, olyan lettem, mint egy
kallódó tárgy.
14 Mert hallom sokak suttogását: Iszonyú baj van vele! Rólam
tanácskoznak egymás közt, el akarják venni az életemet.
15 De én bízom benned, URam, vallom: Te vagy Istenem!
16 Kezedben van sorsom, ments meg ellenségeim és üldözőim kezéből!
17 Ragyogjon rá orcád szolgádra, segíts rajtam hűségesen!
18 URam, ne szégyenüljek meg, ha hívlak téged! Szégyenüljenek meg a
bűnösök, tűnjenek el a holtak hazájában!
19 Némuljanak el a hazug ajkak, amelyek kihívóan, gőgösen és megvetően
beszélnek az igazról!
20 Milyen nagy a te jóságod, melyet a téged félőknek tartogatsz! Ebben
részesíted a hozzád menekülőket minden ember szeme láttára.
21 Jól elrejted őket magadnál az emberek áskálódása elől. Megőrzöd őket
sátradban a perlekedő nyelvektől.
22 Áldott az ÚR, aki csodálatos hűséggel bánt velem az ostromlott
városban!
23 Én már azt gondoltam ijedtemben, hogy eltaszítottál magadtól. De te
meghallgattad könyörgő szavamat, amikor hozzád kiáltottam segítségért.
24 Szeressétek az URat, ti hívei mind! Az állhatatosokat megtartja az
ÚR, de kamatostul megfizet a gőgösöknek.
25 Legyetek erősek és bátor szívűek mind, akik az ÚRban reménykedtek!

                           CSAK SÜTEMÉNY?

Legyetek erősek és bátor szívűek mind, akik az Úrban reménykedtek!
(Zsolt 31,25)

Az egyház irodájában, ahol dolgozom, nem szokatlan jelenség, hogy
feltűnik valaki az ajtóban, és segítséget kér. Van úgy, hogy
útbaigazításra van szüksége, vagy csak a telefont szeretné használni,
vagy az autójával történt valami probléma. Mi mindig megpróbálunk a
tőlünk telhető módon segíteni.
Egyik nap egy nő kamionja akadt el a templom előtt, és bejött hozzánk
telefonálni. Nem tudott elérni senkit sem, aki érte jött volna, így a
templomunk gondnoka segített beindítani a kamionját.
Másnap reggel gondnokunk nagyon csüggedtnek érezte magát az életében
lévő nehézségek miatt. Éppen beszélgettünk, miközben megszólalt a
csengő, és az előző nap lerobbant autó sofőrje állt az ajtóban, kezében
egy csodálatos, frissen sült tortával. Ezekkel a szavakkal nyújtotta
oda a gondnoknak: "Nem is tudja, hogy milyen áldást jelentett számomra
a tegnapi kedvessége."
Rájöttünk, hogy aznap reggel ez az asszony nemcsak süteményt hozott,
hanem reményt és bátorítást is egyben. Isten így hozta tudomására
szolgájának, milyen sokat jelent a kedvessége. Ő a nehézségeken
keresztül erősíti hitünket.

Imádság: Drága Istenünk, sokszor nem szolgálunk neked akaratod szerint,
mégis hálát mondunk mindazért a bátorításért, amelyeket naponta
átélünk. Ámen.

A reménység és bátorítás milyen jelét tudom ma továbbadni?
Ann M. Wilson (Dél-Karolina, USA)

IMÁDKOZZUNK AZ EGYHÁZI DOLGOZÓKÉRT!