Csendes Percek október 4.

csendespercek at lists.ghost.hu csendespercek at lists.ghost.hu
2005. Okt. 4., K, 03:41:01 CEST

                        2005. október 4. kedd

Róm 12,17-21.

17 Ne fizessetek senkinek rosszal a rosszért. Arra legyen gondotok, ami
minden ember szemében jó. 18 Ha lehetséges, amennyire tőletek telik,
éljetek minden emberrel békességben. 19 Ne álljatok bosszút
önmagatokért, szeretteim, hanem adjatok helyet az ő haragjának, mert
meg van írva: "Enyém a bosszúállás, én megfizetek" - így szól az Úr. 20
Sőt, "ha éhezik ellenséged, adj ennie, ha szomjazik, adj innia; mert ha
ezt teszed, parazsat gyűjtesz a fejére." 21 Ne győzzön le téged a
rossz, hanem te győzd le a rosszat a jóval.

                            JÓVAL FIZETNI

Beszédetek legyen mindenkor kedves, sóval fűszerezett, hogy így
mindenkinek helyesen tudjatok felelni. (Kol 4,6)

Mérhetetlen haragot éreztem volt főnököm iránt. Legszívesebben minden
ismerősömnek elmondtam volna azt a sok borzalmas dolgot, amit
gondolataim szerint tett ellenem. A szívem tele volt keserűséggel,
sérelemmel, nehezteléssel és dühvel. Végül, amikor már csak rossz
dolgok jutottak eszembe, amiket kívántam neki, tudtam, hogy
elvesztettem az uralmat érzéseim felett.
Ha igazságtalanul bántottak bennünket, ha valaki, akinek hatalma van
felettünk, fájdalmat okozott nekünk vagy szeretteinknek, emberi dolog
rosszat kívánni neki, rosszal fizetni. De ez nem Jézus útja. Ismerem
Krisztust és az ő szavát, így tudtam, imádkoznom kell azért az
emberért, kérnem kell Istent, hogy segítsen megbocsátani, és úgy kell
rátekintenem, mint testvéremre Krisztusban. Kemény harc volt ezt
cselekedni, de ettől függ a fizikai és lelki egészségem ma is.
Mivel ez a legjobb válasz, amit adhatunk, Isten nem csak kér bennünket,
hanem erőt is ad ahhoz, hogy megértően beszéljünk az emberekkel. Ha így
teszünk, Isten szeretetre fordítja a bennünk lévő haragot.

Imádság: Urunk, segíts nekünk békés módon keresni az igazságot, és a
rosszat azzal a szeretettel fizetni vissza, amely belőled fakad. Segíts
azoknak, akik rosszat tettek, megtalálni békességedet. Ámen.

A rosszért rosszal fizetni növeli a fájdalmat mindkét oldalon.
Malinda Fillingim (Georgia, USA)

IMÁDKOZZUNK ELLENSÉGEINKÉRT!
_____________________________

Könyvajánlat:

Werner Mücher: 24 életszabály
    Gondolatok Pál apostol Rómaiakhoz írt levelének 12. fejezetével
kapcsolatban
Hugo Bouter: A paradicsomban
    Bibliai tanulmányok az Édenkertről és Isten paradicsomáról
    (zsebkönyv,  80 oldal, 300 Ft)

24 életszabály

     Rómaiakhoz írt levélben Pál apostol főként a megigazulás
tanításával foglalkozik. A 12. fejezetben kitér a megigazult ember
életére, és a 9. verstől kezdődően egy sor tömör felszólítással fordul
a rómaiakhoz ezzel kapcsolatban. Ebben az írásban a szerző egyenként
foglalkozik ezekkel a felszólításokkal, és továbbgondolásra -
mindenekelőtt cselekvésre - biztatja az olvasót.

A paradicsomban

    dám és Éva egykor kiűzettek a paradicsomból, ahová Isten a
teremtéskor helyezte őket. A lángoló pallost tartó angyal örökre
elzárta az Édenkert kapuját; ezzel lehetetlenné vált a visszatérés a
bűnbeesett ember számára. Mégis Isten adott helyette egy jobb dolgot,
hiszen Krisztus engedelmességének nagyobb horderejű következményei
voltak, mint Ádám engedetlenségének. Krisztusnak a Golgota keresztjen
véghezvitt váltságműve megnyitja egy másik, új, égi paradicsom, Isten
mennyei paradicsomának a kapuját!
    Az Újszövetségben csupán háromszor esik szó a boldogságnak erről a
helyéről, és ott fontos dolgokat közöl az Írás vele kapcsolatban.
Ezekről szeretnénk elmélkedni ebben a kis könyvben. Ezáltal képet
alkothatunk Krisztus személyének és művének felmérhetetlen
gazdagságáról.

Evangéliumi kiadó
1066 Budapest, Ó utca 16.
rendeles at evangeliumikiado.hu